דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור הוא הרטט של הנשמה

האור הוא הרטט של הנשמה

Laitman_2011-03-22_3161.jpg

איך מדען מגלה משהו חדש? בהתחלה הוא מגלה שקיים משהו שעדיין לא ידוע לנו, ואז הוא מגלה. מפני שאז כבר יש לו כלי, הרגשת החיסרון, ובו מתגלה הדבר החדש. זה כמו שמכל האוקיינוס של התופעות שקיימות בטבע, חסר לנו רק המרכיב הזה.

עכשיו אנחנו סוף סוף מבינים שחוץ מהחיסרון, חוץ מהכלי, אנחנו לא צריכים שום דבר! דרושים לנו הכלים לאור אין-סוף ושום דבר מעבר לזה. כל מה שמתרחש מתחת לעולם אין-סוף, נועד רק כדי לבנות עבורו את הכלים.

זה הפוך לחלוטין ממה שאנחנו חושבים בעולם שלנו, כשנדמה לנו שאנחנו צריכים לגלות את האור. אנחנו צריכים לגלות את הכלים, את החסרונות. אבל את הכלים האלה שאנחנו מגלים, אנחנו מכנים בשמות של האור: בורא, "בוא וראה".

אתה הרי רואה את ההתפעלות הפרטית שלך מתכונת ההשפעה שהתגלתה בכלים האלה. כאשר הכלי מתפעל ורוצה להשפיע, זה נקרא עבורנו "אור". וסתם אור, בפני עצמו, לא קיים. ההתפעלות בתוך הכלי נקראת "אור", גילוי הבורא, כשאתה מגלה בתוכך תכונות, התפעלויות, תופעות מיוחדות, שאותן אתה משייך לבורא. והן אלה שנקראות עבורך הבורא, הדמות שלו.

הדמות של הבורא, הוי"ה, י-ה-ו-ה – אלה הן האותיות, הספירות, הכלים. והמילוי הוא התוספת של האותיות האלה. אז מדוע אנחנו קוראים לכלים האלה בשמם של האורות? – מפני שהאור שממלא את הכלי הוא הרטט של הכלי עצמו, שמרגיש את עצמו דומה לתכונה העליונה.

אז כיצד מתרחשת הפגישה שלנו עם הבורא? – אנחנו מרגישים בתוך הכלים שלנו מצבים שבהם לא קיימת תכונת ההשפעה, ומצבים שבהם היא כן קיימת. ההבדל בין האחד לשני נותן לנו את הרגשת הפגישה עם הבורא.

לכן הבורא נקרא "בוא וראה", כי הוא הרי מתגלה רק בתוך הכלי, כתופעה שלו, כהתפעלות שלו, ולא כעצמותו, שזאת צורה מופשטת. אנחנו מגלים אותו בדיוק כמו כל תופעה אחרת בעולם, למשל חשמל, מגנטיות וכן הלאה: אנחנו שמים לב לכך שמתבצעים שינויים שונים בחומר, ומכנים את זה "חשמל" או "מגנט".

כוח ללא התלבשות בחומר, נקרא "עצמותו", המהות הבלתי מושגת של הבורא. לכן כל העבודה שלנו היא לגלות את החסרונות. כי דווקא בחסרונות הנכונים אנחנו מגלים את הבורא.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 13.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המחזוריות היא הבסיס של כל החיים על פני כדור הארץ
לסיים את הבריאה של הבורא במקומו…
תוכנית התפתחות תחת הקוד "הוי"ה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest