משרתי העם

Laitman_2011-01-04_congress-we_9809.jpg

כל עבודת הכוהנים, שעליהם כתוב כל כך הרבה בתורה, מוקדשת, למעשה, לטיפול בתחתונים. לכאורה נראה שהם מבצעים עבודות פולחן בבית המקדש, שנעשות על ידי הכוהן הגדול יחד עם הכוהנים והלויים, וכל העם משרת אותם ומביא להם קורבנות. אבל הם מלמדים את העם ומבצעים את התיקון, כי הבורא מצפה דווקא לשכבות הרצון העבות ביותר, המרוחקות ממנו ביותר.

אנחנו חושבים שהכוהנים הם משהו מנותק מהעם, שנמצא במקום גבוה כלשהו. אבל להיפך, "ממלכת כוהנים" הם אלה שהולכים אל העם ומטפלים בו, כמו בתינוקות, עד שהוא יתרומם, יגדל ויגיע לדבקות המלאה בבורא. חובתו של הכוהן היא להביא את העם למצב הזה.

האור פועל על השכבות העליונות של הרצון, שנקראות "כוהנים", "לויים" ו"ישראל". ואז שכבות הרצון הללו מטפלות בכל שאר השכבות. עד לגמר התיקון הפירמידה הזאת אינה משתנה. אבל, כאשר בגמר התיקון מגיע האור שנקרא "רב פעלים מקבציאל", הוא הופך את כל הפירמידה הזאת לעיגול.

ועד אז, נשמר סדר תיקונים מיוחד שתמיד מגיע מלמעלה למטה, דרך כל העולמות, עד הסיום, עד לנשמות השבורות, ומהן בחזרה כלפי מעלה.

בהתאם לעומק העביות שלהן, הנשמות מקבלות סוגים שונים של הנהגות: דרך עולם האצילות, הבריאה, היצירה והעשיה. או שהן בכלל מנותקות לגמרי מההנהגה העליונה, כשהן בדרגה שנקראת "העולם הזה". לכן, מי שנמצא בעולמות התחתונים צריך לקבל את ההנהגה דרך מדרגות גבוהות יותר: "כוהנים", "לויים" ו"ישראל", שצריכים לספק לאומות העולם את הטיפול, הלימוד והחינוך. (כך נקראות ארבע הבחינות של הרצון).

אומות העולם סובלים במדרגה שלהם מבעיות גשמיות וחומריות. אבל זהו סבל הכרחי, כי לבעיות הללו אין כל פיתרון. צורת הסבל היא גשמית, אבל המהות שלו היא רוחנית, מפני שאין אמצעי אחר שירפא אותו חוץ מהתנועה לקראת הדבקות בבורא.

לכן אנחנו צריכים לארגן מערכת כללית של חינוך חדש, ולטפל בכולם. ורק בזכות זה אנחנו בעצמנו נגיע לדבקות.

אנחנו צריכים להבין שמטרת הבריאה מלכתחילה הייתה מכוונת לכל האנושות. ולכן, כשאנחנו משתוקקים להתחבר זה לזה, אנחנו תמיד צריכים לזכור בשביל מה אנחנו עושים את זה: כדי להביא את שיטת התיקון לעולם כולו, שמגלה בכל יום שהוא נמצא במצב יותר ויותר אנוש. העולם רואה שהוא זקוק לשיטת התיקון, אך היא אינה נמצאת. לכן, אנחנו צריכים לגלות אותה לעצמנו, ואחר כך להעביר אותה לעולם כולו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 19.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מעבירים את התיקון לעולם
לשרת את העולם
הרוחניות היא רק מה שבינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest