דף הבית / חינוך, ילדים / גנבים ברשות החוק

גנבים ברשות החוק

כולנו יחד צריכים להתרכז היטב בתיקון העולם, בחיבור, כדי שהאנשים יגלו שרק זה מה שחסר להם.

כל אדם רוצה משהו, ולא משנה מה בדיוק. לא ניתן למלא את כל הרצונות הללו, מפני שהם "מתלבשים" זה על זה, ומחייבים אותנו ליהנות זה על חשבון זה. כך הכול בנוי. באופן אגואיסטי אנחנו יכולים להשיג רק חלק קטן, ואת כל השאר אנחנו מממשים על חשבון הזולת. חוץ מהאוכל הנחוץ לקיום הגוף ה"בהמי" שלנו, את כל שאר הדברים אנחנו לוקחים מהאחרים, בצורה זו או אחרת. וזה נוגע לכולם, ללא יוצא מן הכלל: יש מישהו שחסרה לו אותה פרוסת הלחם שאני זרקתי, אותה עגבנייה שהתקלקלה לי. כל אחד הוא אגואיסט בהגדרה. כלומר, הוא חי מכך שהוא גונב ולוקח מהזולת.

ולכן בעולם שלנו אף אחד לא יכול להיות מאושר ומסופק. כי המערכת היא אינטגרלית, ואם אני לוקח משהו לעצמי, אני באופן אוטומטי גונב את זה מהאחרים.

רק אם אני משפיע לכולם, השפע מגיע ועובר דרכי. קשה "לעכל" את השיטה הזאת, אך למעשה היא מאוד פשוטה. למעשה, רק בזכותה הכול קיים, בעוד שבזכות האגו שלנו קיים רק הפגם שלנו במוח ובלב, וזאת שטות ביחס למציאות האלטרואיסטית.

ולכן הפיתרון עבור כולנו הוא אחד: לחשוב על החיבור. ברגע שנוכל להתקרב בלבבות זה לזה, לפחות בכמה מילימטרים, העולם ירגיש מייד הקלה והטבה. אז בואו נעשה את זה.

הכול תלוי במה שקורה בתוך האדם. דווקא זה קובע את תפיסת המציאות שלו ואת המציאות עצמה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 12.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
למה רועמים התותחים?
שבירת האגואיזם
מלחמת גוג ומגוג – מבעד לחלון או בתוך הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest