דף הבית / משבר עולמי / זהו משבר של המערכת!

זהו משבר של המערכת!

laitman_1373_wp.jpg

דעה (Edelman Trust Barometer – 2012): "רמת האמון כלפי השלטונות ירדה, במיוחד במדינות המפותחות. באירופה שני שליש מהנשאלים אינם נותנים אמון בממשלות שלהם, וסבורים כי מדינתם מתקדמת בכיוון הלא נכון.

אותה הירידה באמון קיימת גם כלפי כלי התקשורת והארגונים הלא-ממשלתיים. ה"ביזנס" היה יכול לנהל ולשלוט אם הוא היה הופך לכיוון חברתי, ומשלב את השאיפה שלו לרווח עם קדימויות חברתיות ודו-שיח פתוח עם החברה.

יותר ויותר אנשים מבינים שמערכת הניהול של החברה נמצאת בעצמה במשבר. השחיתות מכרסמת בכל מדינה, הפרוטקציות, החוסר במשפטי הצדק, עומס היתר של המנגנון הממשלתי. האמון כלפי השלטונות חוֹוה משבר ברמה הגלובלית.

התייחסותי: האנשים מבינים יותר ויותר שהמשבר שמתרחש הוא "משבר מלמעלה", משבר של כל העולם הישן. היעדרה של תוכנית פיתרון ברורה כלשהי מצביע על כך. המשבר הזה בראש ובראשונה המשבר של ה"התפתחות", והוא מסמל את מותה של החברה הצרכנית. הסתיים המרדף אחר האחוזים השנתיים של ההתפתחות, אחר ההתיישנות המכוונת של המוצרים, אחר ייצור המוצרים חסרי הערך והמשמעות ואחר אילוץ הציבור לצריכה.

ועל אף שהאנשים מודאגים מהמשבר הכלכלי, למעשה, נמצאים מתחתיו גם המשברים בחינוך ובהשכלה, בשלטון ובמשפחה. ולכן, זהו משבר של כל מערכת הציוויליזציה שלנו.

ידיעות קודמת בנושא:
בעולם לא מאמינים לא לפוליטיקאים ולא לאנשי העסקים
המשבר הגלובלי של המאה ה-21
כיצד המשבר הפיננסי השפיע על התיאוריה הכלכלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest