דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / חוקי הטבע הם עקשנים במיוחד

חוקי הטבע הם עקשנים במיוחד

שאלה: במאמר המעובד של הרב"ש "מטרת החברה" נאמר: "אנחנו התאספנו כדי להניח יסוד לבניית קבוצה, בעבור המעוניינים ללמוד את חוקי הטבע ולפעול על פיהם". מהם חוקי הטבע האלה?

תשובתי: "א-להים" בגימטרייא "הטבע". ללמוד ולקיים את רצון הבורא – זה בדיוק כמו ללמוד ולקיים את חוקי הטבע.

הרי העולם נמצא במשבר, שאין לו פיתרון, ואנחנו צריכים לדעת מה קורה איתנו. למה אנחנו לא מסתדרים עם הטבע? למה מיום ליום אנחנו גורמים לעצמנו יותר ויותר צרות?

זנים שונים של חיות וצמחים הולכים ונכחדים, יערות נכרתים, בני האדם מתים מזיהומים שונים… בקיצור, אנחנו הורסים את הטבע, וזה מה שאנחנו מקבלים ממנו בתגובה.

ובסופו של דבר נשאלת השאלה: מה קורה עם הכיס שלי? אפילו אם יש לי כמה מיליונים בבנק, אני לא יודע מה לעשות איתם. אף אחד לא יכול לומר לי היום היכן להשקיע אותם כדי לשמור עליהם בבטחה.

אם כן, המחר אינו ידוע. אני לא יודע מה להכין לילדים ולנכדים שלי, אני לא יודע מה יהיה לנו לאכול ואיך נוכל לפרנס את עצמנו. כולנו רוצים ביטחון ומילוי, אבל אף אחד לא מבטיח לי שאקבל מילוי מחר. להיפך, כולם אומרים שתגיע קריסה.

למה? היום כבר ברור שאף אחד לא יודע את הסיבות לכך. חווינו מספיק את המשבר, וגילינו שאין בעולם אף חכם שיוכל להסביר לנו מה בעצם קורה פה.

במקרה כזה, אנחנו חייבים לפנות לטבע וללמוד ממנו. אם זה אפשרי כמובן. וכאן אומרים לי שישנה חכמה כזאת, ישנה אפשרות כזאת, שעל ידה אוכל לקבל את הידע הדרוש ולהבטיח לעצמי עתיד טוב יותר. ואז אני מתחיל ללמוד. אולי באמת הכול לא כל כך קשה?

הרי גם אנשי עסקים נוהגים לפנות לחברת ייעוץ, על מנת שהיא תיתן להם עצות נכונות, למשל, האם לקנות יותר זהב או האם לנסות למכור את המפעל.

ואילו כאן מדובר על דברים פשוטים: אני רוצה להיות בריא, אני רוצה שיהיה לי בית, אני רוצה להיות מסוגל לפרנס את המשפחה, להעניק לילדים חינוך טוב, ובכלל, לחיות בביטחון וברווחה כמו שמגיע לי לחיות. זוהי הרמה ההגיונית הנורמלית של דרישות האדם. אבל היום אנחנו לא מגיעים אליה, בגלל המשבר הכללי הטוטלי.

אז איך בכל זאת נוכל לצאת ממנו? – אנחנו צריכים ללמוד את חוקי הטבע שבו אנחנו נמצאים. הרי אנחנו לא יודעים מספיק עליו ועל האדם. יכול להיות שבאדם עצמו ישנן כאלה הבחנות ויכולות, שבאמצעותן אפשר לעשות אותו פחות רע, פחות מקלקל, פחות מזיק. וכך העולם יהיה טוב יותר.

הרי ברור שרק האדם הוא השורש לכל הצרות. כל אחד מסכים עם זה. רק שלאחר ההסכמה מגיעה השאלה: "אבל מה אנחנו יכולים לעשות?".

ובכן, ישנה חכמה, שמסבירה כיצד לתקן את האדם. תתקן אותו, והכול יירגע.

אחרת, אנחנו הולכים בדרכם של הדינוזאורים. קצב התמותה של הזנים השונים של החיות והצמחים הולך וגובר, ובשנים הקרובות נוכל לגלות ש"הכול נעלם". ועדיין לא מספרים לנו הכול, כדי למנוע מאיתנו להיכנס לפאניקה. ובאמת, בשביל מה לנו לדעת את כל האמת, אם היא תגרום לנו להשתגע מהאיום ההולך ומתקרב? לעיתים קרובות אנחנו באמת עוצמים את העיניים ומתעלמים מהצרה שעומדת בפתח, אם איננו יודעים כיצד למנוע אותה. על כך נאמר: "אכול ושתה כי מחר נמות".

ולכן, אנחנו צריכים לפרסם את המסר על שיטת התיקון, כך שהוא יהיה ברור, נוח ונגיש. הרי אם נדע את החוקים שפועלים בטבע ובאדם, אם נבין כיצד הם פועלים בהדדיות, נוכל לקבל את המפתח לשינויים הטובים. ואם לא, הרי שהמשבר ימשיך להתרחב. לא נוכל לשים קץ לכך, אלא להיפך, הכול יהיה רק גרוע יותר.

מתוך שיעור על מאמר מעובד של הרב"ש, 11.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
ללמוד מהטבע את הערבות
טובים מרצוננו החופשי
הכוח השלישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest