דף הבית / חינוך, ילדים / צירי לידה מאושרת

צירי לידה מאושרת

laitman_2009-05-xx_ny_4848.jpg

אנחנו מתקרבים לתקופה שבה יהיו מובטלים רבים. כבר היום מספרם עומד על 200 מיליון, ובמשך השנה הבאה המספר הזה עלול לגדול בצורה דרסטית. האנשים הללו מייצרים בעיה עבור עצמם, עבור החברה והממשלה – החל מדיכאון ועד להריגות, מהפכות ומלחמות.

לשם כך, הארגון שלנו, שעוסק בפיתוח תוכן על החינוך האינטגרלי, הכין קורס שמיועד לאדם המובטל. בעזרתו, האדם הזה יוכל לפתוח את עצמו לקראת העולם המשתנה, להתחיל לחוש ולהבין את מקומו בעולם הזה: את חוג האנשים הקרובים לו, את החברה, את המדינה שבה הוא חי, ואת העולם של היום.

אנחנו חושבים ששיחות כאלה נחוצות, ובלעדיהן העולם יתדרדר למצב קטסטרופלי. נניח שהצלחנו כבר לשכנע את הממשלה של מדינות מסוימות, ובכלל את כל העולם, בנחיצותו של צעד כזה ובהחדרת התוכן על חינוך כללי אינטגרלי. והנה, מדינה כלשהי מאשרת את הפרויקט הזה, מתוך הבנת הנחיצות בו ומתוך חוסר ברירה. ולשם לימוד הקורס, מתאספת קבוצה ראשונה של אנשים מובטלים שכוללת 30-40 איש שמקבלים מלגה מהממשלה שלהם.

בפגישתנו הראשונה, על מנת לעזור להם להכיר בשינויים שמתרחשים, ולהבין ולסדר את חייהם, הייתי אומר להם את הדבר הבא:

אני מאוד שמח להיפגש איתכם. אתם אולי מסתכלים על המצב הזה כעל מצב טראגי, שנובע מסיבות לא נעימות, ולא הייתם באים ללמוד לכאן אם לא היו מכריחים אתכם. אבל בואו נביט על המצב הזה כמשמח ולא כקריטי.

באתם לכאן לא מסיבות קשות אלא להיפך, אנחנו ניצבים בפני חיים חדשים – מאושרים ושמחים. ולשם כך אנחנו צריכים רק להבין מה קורה לנו: לעולם בכלל, ולכל אחד מאיתנו בפרט, ולמה זה קורה.

האם מה שקורה נובע מתוך איזושהי מקריות לא נעימה שבה נתקלנו בחיינו כתוצאה מהטעויות שעשינו – או שישנה חוקיות, ישנו תהליך בלתי הפיך, שהיינו מוכרחים לעבור אותו על סמך החוקים והמגמה הכללית של ההתפתחות, כדי בסופו של דבר להגיע לתוצאה יפה?

אנחנו קוראים למצב הכללי שלנו משבר – זהו משבר גלובלי ואינטגרלי: בכלכלה, בחינוך, בתרבות, במדע, בפיננסים, בכל תחומי פעילות האדם בעולם הזה. האמת היא שהמילה "משבר" היא לא רעה בכלל. משמעותה – התחלה חדשה, בדומה ללידה.

אנחנו יודעים מתוך ניסיון החיים שלנו שבמעבר ממצב אחד למצב אחר תמיד קשה לעזוב את המצב הרגיל – אפילו להחליף עבודה, או כל שינוי אחר בחיים. אנחנו קשורים להרגלים שלנו, ואם יש כבר מערכת מסודרת שפועלת, אז היא לא דורשת מאמץ רב לתחזק אותה – היות ואנחנו עצלנים לפי טבענו.

האגו שלנו נוטה להמשיך במצב הבטוח והיציב שכבר קיים. ולכן המעבר למצב חדש הוא תמיד קשה, אלא אם אנחנו בטוחים לגמרי שהוא יביא לנו עתיד טוב וקל לשימוש. אבל אם מדובר במעבר קשה ומסוכן, והעתיד הוא לא ברור ובלתי צפוי, אז המצב הוא טראגי.

לכן, בואו נראה קודם כל שהמצב שלנו באמת כל כך רע וקשה. אנחנו עומדים בפני בעיות גדולות, הצפות חזקות, רעידות אדמה, גלי צונאמי, התפרצויות הרי געש, מלחמות, מהפכות, דם ברחובות וחוסר סדר מוחלט.

מאידך, יכול להיקבע סדר חדש, וכל מה שקורה לנו עכשיו – הוא כביכול לידה של הסדר החדש הזה, שעדיין נסתר מאיתנו. וכל מה שקורה עכשיו, במצב הזה של המאמץ, הלחץ וחוסר הפיתרון – פשוט אמור להיוולד בצורה חדשה. זה דומה לעובּר בתהליך הלידה, שעובר מצבים קשים.

לפני כן הוא התפתח באיטיות ברחם אימו – במקום בטוח ומוגן. אבל ממש לקראת הלידה מתרחש תהליך מאוד לא נעים. האֵם מרגישה לחץ וצירים חזקים. והעובר חש את הלחצים האלה על עצמו. הם מתחילים ללחוץ זה על זה, עד כדי כך שהם כביכול לא יכולים לסבול זה את זה.

העובר מרגיש שהוא חייב לצאת מאימו. אם נתרגם את זה לרגשות שלנו – הוא שונא להישאר בתוך האם. וגם היא אינה יכולה ואינה מסוגלת להחזיק בו. כתוצאה מהדחייה ההדדית הזאת, מתרחש תהליך הלידה, והעובר נולד לעולם נאור ויפה, שבו פוגשים אותו באהבה גדולה. כך הוא זוכה לחיים חדשים בדרגה חדשה.

במקום להישאר חתיכת בשר של כמה קילו – גוף חי שמתפתח בתוך גוף חי אחר – הוא הופך עכשיו לאדם! הוא עדיין קטן מאוד ולא מבין מה קורה לנו, אבל הוא מתחיל חיים חדשים.

כל זה דומה מאוד למה שקורה איתנו עכשיו. המצבים שלנו הם כמו צירי לידה לעולם החדש.

מתוך שיחה מס' 1 על החיים החדשים, 27.12.2011

ידיעות קודמת בנושא:
טבע, חברה, אדם
לחבר יחד את כל הידע
בלי ידע, אין אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest