דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק שמסודר מלמעלה

משחק שמסודר מלמעלה

laitman_2010_1805_us.jpg

שאלה: איך אפשר, על ידי הבירור, להבחין בעיקר כמה שיותר מהר ולא לעסוק בזה יותר ממה שנדרש?

תשובתי: לשם כך דרוש לנו כוח הקבוצה, האדם אינו מסוגל לכך ביחידות. דווקא בגלל זה לא היה מספיק אדם אחד לתיקון השבירה, והיה צורך לשבור את הנשמה הכללית להמון חלקים, כדי שמתוך החיסרון לחיבור האדם יגלה מה זה חיבור.

עכשיו אנחנו צריכים לעשות את זה בכל העולם. היום מתגלה בעולם "פרעה", שהוא כוח השבירה שבינינו. אנחנו רק צריכים להתייחס אליו בצורה הנכונה, ואז נדע מה לעשות.

מצד אחד, אנחנו צריכים לגלות את השבירה, ומהצד השני, להבין שזאת המגמה של הטבע ואנחנו יכולים למצוא כוח שיתקן את הכול, ובכך להגיע לחיבור. לצורך זה ניתנו לנו כל האמצעים.

האדם אינו מסוגל לכך לבד, אבל לידו נמצאים החברים והמורה שהוא צריך לשמוע לו. וזה יעורר אותו ויכוון אותו בצורה הנכונה לפתרון הבעיות, כך שלא ייגש אליהן כאל בעיות אישיות, אלא יתייחס לכל דבר רק בצורה שניתנת לתיקון, כגילוי השבירה, גילוי ה"פרעה".

כל מה שמתרחש ניתן רק כדי לפתור את הבעיות ולהגיע לצורה המתוקנת. ובשום פנים ואופן אסור להתעמק בכל מיני חישובים אגואיסטיים, משום שזה עלול לגרום להביא לשבירה גדולה עוד יותר.

קורה שלא רק אדם אחד, אלא גם קבוצה שלמה מסתבכת באופן כזה שאין בכוחה לצאת מהמצב הבעייתי. אבל כדי לעזור לה, קיימות הקבוצות האחרות והמורה. אם הם לומדים, לא יכול להיות שהם יישארו במצב הקודם. בכל זאת האור יאיר להם במקצת ויזמין בהם שינויים, ובסופו של דבר הם יבינו שזה משחק שסידרו להם מלמעלה. ואם הם אינם יכולים לצאת מהמצב הזה, אז כנראה שהם אינם לומדים ואינם שומעים על מה שמדברים בזמן השיעורים.

אחרת, לא ייתכן שדבר כזה יתרחש. כי אם האדם לומד ואינו נסוג מסדר היום הרגיל שלו, אז האור משפיע עליו ומעורר אותו, והבורא נותן לו נקודת ביקורת נכונה.

אבל אם האנשים אינם רוצים לשמוע, אז אין מה לעשות. הם יצטרכו ללכת בדרך של ייסורים, ואז חלק מהם בכלל יעזבו את הלימוד, חלק יגדל יותר וחלק ישקע בביצה הזאת. כך קורה אם לא חוזרים לעיקרון: "אין עוד מלבדו" ולא הולכים איתו אל "פרעה".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 06.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תיכנס למשא ומתן עם פרעה
טיסה מעל הלוע של הר הגעש
הרע משרת את הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest