דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבריחה מממלכת השנאה

הבריחה מממלכת השנאה

laitman_2008-08-21_0594_wp.jpg

אנחנו לא עוברים את מדרגת ה"אבות", את כל מה שקרה בהתחלה: "אדם הראשון", בבל, ארץ כנען, יעקב עם שנים עשר בניו, הירידה למצרים. אנחנו מתחילים לגלות שאנחנו כבר נמצאים במצרים. והתקופה הקודמת לזה שייכת ל"אבות", ונכללת בנו בצורת "רשימות", התכונות שלנו הפנימיות.

ואילו אנחנו מתחילים לעבוד במצרים עצמה, עד שאנחנו מגלים שאנחנו נמצאים ברצון אגואיסטי, ואנחנו חייבים לברוח משם, כי אנחנו מקבלים ממנו פחות ופחות כוחות חיות. חולפות שנים עד שאנחנו מגלים את זה ובורחים.

אם יחד עם זה, אנחנו נמצאים בקבוצה, אז אנחנו עוזרים זה לזה. נאמר: "וייאנחו בני ישראל מן העבודה", כלומר, כולם יחד. כי יציאת מצרים מתבצעת יחד.

יציאת מצרים נקראת היציאה מהניתוק והפירוד אל חהיבור והאיחוד. זו אינה יציאה פיזית ממקום גיאוגראפי. אנחנו מגלים במצרים שאנחנו מפורדים על ידי האגו שלנו. כל העבודה בגלות מצרים היא בכך שאנחנו מנסים להתחבר זה עם זה ולא מצליחים. אנחנו מבררים שפרעה הוא זה שמפריע לנו, משום שהוא ניצב בינינו.

ואז אנחנו כל הזמן עובדים על החיבור, כשבכל פעם אנחנו מגלים שזה בלתי אפשרי. ואז מופיע "משה". הוא הורג את המצרי ובורח למדבר לארבעים שנה. כל העבודה הזאת על החיבור נעשית בכל רגע. עד שמשה חוזר, הולך לפרעה ודורש ממנו: "שלח את עמי", כלומר שייתן לנו להתחבר.

אני רוצה להתחבר עם אלה שעכשיו נראה לי כזרים. פרעה הוא זה שמראה לי אותם כזרים, כשהוא מראה לי שזה לא אני. ואילו אני מבקש את ההזדמנות להתחבר איתם. שפרעה יישאר. אני רוצה להתחבר מעליו. ולכן דרוש לי כוח נוסף גדול, מעל לכל הרצון והאגו הגדול שלו, שמסובב אותי איך שבא לו.

יוצא, שאני צריך לבקש שהאגו שלי יצמצם את עצמו ויפסיק לשלוט עליי. ועם זה אני פונה לפרעה. ופרעה עונה: "שאני ארד מהגובה שלי, מהכס שלי?!". הוא רק מכביד את ליבו, ולכן אני זקוק לבורא, מפני שהוא חזק עוד יותר מפרעה.

זהו ייעודו של פרעה: להגביה את הבורא בעיניי, כדי שאאלץ להעריך יותר ויותר את כוח ההשפעה הכללי ששורה בטבע. כי רק הוא ייתן לנו את ההזדמנות להתחבר בינינו.

אנחנו צריכים לתאר בצורה נכונה מה זה מצרים. הבורא צריך כל הזמן לגדול בעיניי, אחרת אני אף פעם לא אוכל להתחבר עם החברים, שזה נקרא "יציאת מצרים", ואשאר שם בגלות לתמיד.

"מצרים" נקראת "פירוד". ולאן אני בורח? אני רוצה להתחבר מעל לפירוד הזה, מעל לשנאה שמתגלה לי, מעל הר סיני (הר של שנאה), ולכן אני יוצא ממצרים. פעולה כזאת נקראת "יציאה".

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 05.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מתי כבר יגיע הסוף לגלות מצרים
יוצאים ממצרים
גלות היא פרידה מהאחים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest