רק קדימה

שאלה: אין לי ספק שאנחנו ניכנס לתוך הכנס בעלייה והתפעלות. אבל מה עליי לעשות אם המצב ישתנה, אם תתחיל ירידה?

תשובתי: ודאי שמחכים לנו גלים: לכל אחד בנפרד, ויכול להיות שגם לכולם יחד. זה ברור, אבל דווקא מעליהם אנחנו צריכים לעבוד. או שאתה חושב שהמגע הראשון עם הרוחניות יפטור אותך מכל הבעיות? – לא, אתה צריך בכל העוצמה להיכנס פנימה, להיאחז כמו בולדוג.

כאשר מתנפל עליך כלב גדול, אתה צריך להכניס את היד לתוך הלוע שלו, כמה שיותר עמוק, ואז הוא ייאלץ להרפות. כך גם כאן: אל תיסוג, תלחץ קדימה, עד כמה שזה אפשרי.

שאלה: האם אני אוכל לעשות את זה בעצמי, לבד?

תשובתי: אתה תוכל לגרום לכולם ללכת אחריך, ללא אף מילה. אם אתה דואג להם, אתה "מכריע את עצמך ואת כל העולם לכף זכות". כי הכוח הרוחני עובר מכל אחד לכולם ומכולם לכל אחד. זה לא סתם החיבור ההדדי שלנו. הוא נמצא בינינו.

שאלה: אני לא מבין מהו הכוח הרוחני, אבל אני יודע מהו האגואיזם שלי. הוא ילחץ עליי, ואני לא אודה בזה, ואסתיר את זה. ומה אם זה יגיע לקיצוניות, לשנאת חינם? אני אגרום נזק לכולם.

תשובתי: הגלים האלה עוברים דרכך כבר שנים. זה נורמלי, ואנחנו צריכים להתגבר על זה. אף אחד לא אומר שהכנס הוא גן עדן, שלתוכו אתה עף כמו מלאך. ודאי שלא.

אנחנו מתאספים יחד ומתנתקים מהעולם, כדי ליצור אווירה כזאת שתשפיע על כולם. ואז כולנו יחד נוכל לא רק לנטרל את היצר הרע שלנו, אלא גם להתגבר ולשלוט עליו. הוא "יתפח" תחתינו, כמו בצק, וכשאנחנו נישאר מעליו, נשיג את הדרגה הרוחנית. אנחנו צריכים לעבור את כל העובי הזה של ההסתרה, והוא מתגלה דווקא בשנאה.

אל תצפה שהכול יעבור חלק, ללא תקלות. אנחנו רוצים את זה, אנחנו רוצים להתעלות במכה אחת, אבל לכל אחד יהיו מחשבות משלו ובירורים משלו. לכן, תביא את כל השנאה שלך ואל תפחד ממנה. העיקר שזה יוזמן על ידי הרצון להתחבר עם כל החברים, ולא על ידי משהו אחר.

שאלה: ומה אם אני אראה שקיים מצב כזה אצל החבר? האם עליי להתערב, או לא לגעת?

תשובתי: אתה חייב להראות לו דוגמא אחרת: לחבק אותו, לעשות משהו ללא לחץ, בעדינות, כדי להעלות ולרומם אותו. אל תעלים עין, כי בפנימיות הוא מפריע לכולם. כולנו בסירה אחת, האם אנחנו יכולים להרשות למישהו לקדוח בה חור? אתה חייב לעטוף אותו בחום, כדי שהוא יהיה מאושר, כדי שהוא ייצא מהירידה.

שאלה: אבל מה אם אני אטעה: יכול להיות שהוא מתרכז במחשבות, ולי נדמה שהוא בירידה…

תשובתי: תחשוב על ההצלחה של כולם, והכול יהיה בסדר. רק אהבה ודאגה.

מתוך שיעור בנושא "תקנון הכנס בערבה", 21.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נסחפים ברוח האהבה
ערבים זה לזה
לשחק שאני למטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest