דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גשר של אהבה מעל התהום של האגואיזם

גשר של אהבה מעל התהום של האגואיזם

רבי אלימלך מליז'אנסק, "מאור ושמש": "עצה ותושייה לעבדות ה' בדרך תשובה העיקרית, הוא לייחד לבבנו באהבת חברים, ולהסתכל ביתרון זולתו מעבדות ה' ומידיעת בוראו ושלא לראות חס ושלום חסרונו ולהרחיק נרגן מפריד המעורר מידנים ולהתגבר עליו, ובפרט בדורות אלו אשר כל מגמת היצר הרע לאחוז בזה, וצריך זהירות וזריזות גדול להילחם נגדו. ועיקר התשובה, להתאחד עם כל אחד ואחד, באהבה ובלב אחד, לעבוד את ה' ית' ולהטות שכם אחד, ולהתקשר זה לזה, ושנהיה נסגרין זה לתוך זה בלב כל אחד, שנהיה לאגודה אחת, לעבוד ה' ית' בכל לב".

בסך הכול, כל העבודה שלנו מתקבצת לפעולה אחת: להתחבר, כאיש אחד בלב אחד, "ושנהיה נסגרין זה בתוך זה בלב כל אחד, שנהיה לאגודה אחת, לעבוד ה' ית' בכל לב". בכך אנחנו מתקנים את השבירה שנעשתה במיוחד כדי שנגלה את כל דרגת הפירוד שלנו ומעליה נבנה גשר של אהבה.

דווקא בכך שאנחנו מתגברים על המכשולים שניתנים מלמעלה, בגובה הגשר שנפרס מעל לתהום של האגו שלנו, אנחנו בונים את ה"פרצוף" הרוחני הכללי שלנו ובו מגלים את המציאות הנצחית שלנו, שבה נחיה לנצח.

לכן, בדרך אנחנו נקבל יותר ויותר מכות מהפירוד ומעליו נבנה קשר של אהבה, בערבות, בחיבור ובהשלמה הדדית, בדומה למנגנון של המערכת האינטגרלית שפועל בצורה מושלמת. בכל פעם אנחנו צריכים להשתוקק לשלמות. יתגלו לנו תקלות ופרטים חדשים שאנחנו חייבים להוסיף למערכת שלנו כדי שהיא תהיה מושלמת, ואנחנו נשמח למצוא ולתקן את הפרטים האלה, מפני שכל התיקונים מובילים אותנו לשלמות האמיתית.

צריך לשמוח בגילוי הרע. בעל הסולם כתב באגרת ה' שהוא שמח ברשעים שמתגלים, כי מה שלא מתגלה, מי יודע אם יתגלה בכלל ומתי. לכן חשוב לנו מאוד שהמידות הרעות יתגלו. וצריך לקבל אותן בשמחה.

כאשר האדם מחובר נכון עם הקבוצה הוא מקבל את כל המכשולים, הבעיות והקשיים בשמחה, מפני שהוא מבין שאם מתגברים עליהם, אם בונים מעליהם את הקשר הנכון, אז מעל הרע מתגלה הידע, החכמה, האהבה. ככל שהתהום של הרע היא עמוקה, באותה המידה האדם עולה לגובה הרוחני ומשיג את העולם הנצחי של הבורא.

מתוך שיעור הכנה לכנס הערבה, 19.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תפחד להידבק אם אתה רוצה להיטען
לשקוע בתוך האור
האהבה שמנצחת את הר השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest