דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האהבה האינסופית חסרת-הגבולות

האהבה האינסופית חסרת-הגבולות

שאלה: אם בכל מדרגה רוחנית אנחנו צריכים להוסיף מעצמנו יותר אהבה, איך עושים את זה?

תשובתי: המדרגות הללו עדיין רחוקות מאיתנו, אבל אנחנו מלכתחילה מקבלים לשם כך את הכלים/הרצונות – בזכות זה שאנחנו מתעלים מעל האגו שלנו ומנסים להתחבר עם הקבוצה, עם החברים, ולהגיע לערבות הדדית ודבקות.

זוהי כבר בניית הכלים שיכולים להיות גבוהים יותר מהחשבון הפרטי. אני משתדל, על ידי תרגילים שונים, להרגיש את אותו החשבון הכללי, להרגיש כיצד האחר יכול להיות חשוב לי יותר מעצמי. אלו כבר הצעדים הראשונים לקראת האהבה.

על ידי הצעדים הללו, אנחנו קודם כל בונים בעצמנו את הכלים לאהבה – החל מהחיסרון להרגיש בכלל את הזולת. לאחר מכן, החיסרון להרגיש אותו כמו את עצמי, ואחר כך – להרגיש אותו יותר מעצמי, ולהתחיל לחיות בו, לרצות למלא אותו. כך אני מגיע למצב שבו אור החסדים ממלא את כל הכלי שלי, וכך אני מגיע לאהבה.

אני מתחיל לקבל את רצונותיו של הזולת (אח"פ) ולעבוד עליהם כך שהמילוי שלו יהפוך לדאגה היחידה שלי. כך אנחנו מגיעים למסירות נפש ולאהבה חלוטה.

וכאשר אנחנו נמצאים באהבה מוחלטת, אנחנו כל הזמן מחפשים מה עוד אפשר להוסיף אליה. כשאנחנו מגיעים לדרגה מסוימת, הבורא מגלה לנו עוד ועוד חללים ריקים – דרגות יותר ויותר גבוהות. אך כאשר אנחנו מגיעים לאהבה השלמה בעולם אין-סוף, נראה לי, שכתוצאה מהאהבה ההדדית וחוסר החיסרון, ככל הנראה נפתח לנו מימד חדש בדרגה של עולם אין-סוף. זה כבר מעבר לגבולות האהבה.

אך לפי ההבנה שלנו והשכל שלנו, אהבה מוחלטת לא יכולה להתקיים. אם יש רק לבן או רק שחור, הנברא מאבד את ההרגשות שלו. זה מה שקורה עם בן שמרגיש את אהבתו המוחלטת של אביו. אין לו מה להשיג, אין לו על מה לעבוד – אין שום חלל ריק שאינו מלא, אם הוא מרגיש שאף פעולה שלו, מהגרועה ביותר עד הטובה ביותר, לא תשנה את יחסו של אביו אליו.

זאת בעיה. הרי הוא צריך בכל פעם לגלות תגובה כלשהי. בתגובות ההדדיות הללו: בנתינה ובקבלה, הוא מרגיש את עצמו. ואחרת הוא לא מרגיש דבר. האב, מאהבתו האינסופית, מבטל את הבן, ולכן הבורא נסתר.

ואיך זה יהיה בגמר התיקון? – אי אפשר להגיד כרגע. כנראה שיתגלה חלל חדש, שבו הנברא יעלה לאיזשהו קיום גבוה יותר – כבר לאחר הדבקות בבורא והאהבה החלוטה, לאחר שהוא הרגיש את הבורא בצורה מלאה.

המושג "עולם אין-סוף" כולל בתוכו באמת אין-סוף…

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 13.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנטל הבלתי נסבל של האהבה החלוטה
האהבה שפותחת את הלב
אהבה בכדורים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest