תופעת האור

כשאנחנו מדברים על "האור" אנחנו מתכוונים לתופעה שמתרחשת בתוך הרצון. זה אומר שאני רוצה לעשות טוב למישהו ללא שום חשבון של רווח עצמי. ככל שאני בודק את עצמי, כך אני רואה שבאמת אין לי שום דחף לתועלת עצמית. זהו האור: כאילו מתלבשת בי איזו רוח ואני רוצה להשפיע, לאהוב את הזולת ולרצות רק את טובתו, מפני שבכך אני מיטיב לבורא.

כשאני עובד בקבוצה, אני מזמין את המאור המחזיר למוטב, שבונה ב"גוף" שלי, כלומר ברצון שלי, את התופעה הזאת שנקראת "אור". כך האור המקיף משפיע על הרצון, כדי שהוא יוכל להרגיש בתוכו את תופעת האור.

שאלה: מאיפה מגיע האור המקיף?

תשובתי: הוא מגיע ממדרגה עליונה יותר. אני עדיין לא מסוגל לקבל אותו לתוכי ולכן הוא "מקיף" אותי ומכין את הרצון שלי, את הכלי שלי, כדי להיכנס לתוכו לאחר מכן. האור הזה נמצא גם בתוכי, אבל עדיין לא בהרגשה שלי. הוא כביכול פועל מרחוק: משהו מבשיל בתוכי, אבל אני מרגיש את זה בעקיפין, לפי התוצאות.

כך או אחרת, הכול נמצא בתוך האדם: כל האורות וכל העולמות, כולל עולם אין-סוף.

שאלה: וכדי להרגיש את זה, אני צריך לעבוד בקבוצה?

תשובתי: אתה צריך ללכת אחרי עצות המקובלים, מה שנקרא "אמונת חכמים", ולבצע את ההמלצות שלהם. מלמעלה מביאים אותך לקבוצה, ואתה מתחיל לעבוד בתוכה, אפילו מבלי לשאול שאלות. ורק לאחר מכן מופיעה אצלך הבחירה החופשית, כשאתה כבר מתמצא בכל מה שקורה ומתחיל להבין: "אז זה מה שצריך לעשות! צריך לאהוב את החברים…".

אתם ניגשים לעבודה הדדית, ומ"חוג לימודי" אתם הופכים לשלם אחד, רוכשים לב אחד ומחשבה אחת, משקיעים מאמץ אחד משותף, משחקים זה לפני זה כדי לעורר בחברים את החיסרון ולהעלות בעיניהם את גדלות הבורא. ואז האנשים מגלים את ה"שדה אשר בירכו השם". הם כבר לא תועים בשדה כמו בני יעקב, אלא רוכשים את כוח "יוסף", שאוסף אותם ומעביר אותם דרך מצרים לארץ ישראל. זאת כל העבודה שלנו, ושם מתחילה הבחירה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 12.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תהליך ושמו אור
כל האמת על האור המקיף
החוק הנסתר של האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest