דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למצוא את מרכז המעגל

למצוא את מרכז המעגל

העבודה שלנו היא עבודה תמידית. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, והמנוחה שלו היא בכך שהוא דוחף אותנו כל הזמן אל המטרה. אותו הדבר גם אצלנו: אם אנחנו כל הזמן "לוחצים על הגז" בהשתוקקות אל המטרה, אנחנו נמצאים במנוחה. כי חוץ מזה אין לי שום דבר, אני פועל בכיוון אחד בלבד.

וכאן אפשר לטעון: אבל אני פועל נגד הרצון האגואיסטי שלי, שכל הזמן מבלבל אותי.

ובכל זאת, אתה משתדל לשמור על הכיוון בעזרת הקבוצה והספרים, ואתה לפחות קרוב למנוחה.

למעשה, זוהי בעיה פסיכולוגית בלבד. אם אנחנו מקבלים החלטה, אם אנחנו קובעים מה הכי חשוב לנו ולא מסיטים את תשומת ליבנו למשהו אחר, אז אנחנו הולכים ישר אל המטרה, אל הדבקות בבורא, ומצרפים לזה את כל מה שאפשר לדלות מהלימוד, מהמורה, מהספרים, מהקבוצה, מההפצה. אנחנו ננעלים על המטרה ועלינו רק לשמור על הכיוון הנכון.

ולשֵם כך כולם צריכים להיות מחוברים. רק אז אתה יכול לבחור את המטרה. כי אתה לא מכיר אותה בעצמך, היא מושגת מתוך המרכז של הקבוצה. איפה נמצא המרכז הזה? – אתה הוא זה שמשרטט את העיגולים על הכוונת. אתה עובר דרך עיגולים בעל קוטר יותר ויותר קטן, ובכל עיגול אתה מכיר יותר את הבורא ואת פעולותיו, ובסופו של דבר אתה בעצמך מוצא את המרכז ונפגש איתו.

היום אנחנו צריכים לעבוד על כמה גורמים:

1. כל החברים שווים. אין גדולים ואין קטנים.

2. כל אחד חייב בכל כוחותיו לשחק לפני האחרים ולהראות להם עד כמה הוא רוצה לאהוב אותם. החברים צריכים לראות בו רק ההשתוקקות הזאת. אנחנו צריכים כל הזמן לתת דוגמא טובה לכולם ולכל אחד, כדי שאף אחד לא יוכל להימנע מיחס זהה כלפי האחרים. זוהי חובתנו.

3. את כל זה אנחנו עושים בכוונה, כדי שכולנו נתחבר יחד ובחיבור בינינו נגלה את האהבה: קודם כל אהבה תלויה בדבר ולאחר מכן אהבה שאינה תלויה בדבר, עד שנגיע לגמר התיקון.

כל התהליך הזה מתבצע בקבוצה. אין לאן לברוח: יש לך מקום למימוש, יש לך חברים שמשתוקקים לאותו הדבר, ויש לך יצר הרע, שבסופו של דבר, כל הזמן עוזר לנו לחפש את מרכז העיגול. קיבלנו את כל מה שדרוש לנו ואנחנו צריכים רק לתמוך זה בזה, וכל הזמן להתעלות מעל להפרעות, כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה".

נקווה שכך נלך, מחיל אל חיל.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 12.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על שיפוד אחד
הקבוצה היא עיגול שבמרכזו הבורא
במרכז של כל העיגולים ובסוף הקו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest