דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במדבר אין למי לצעוק, רק לשמיים

במדבר אין למי לצעוק, רק לשמיים

שאלה: מה נקרא במצב שלנו "מסירות נפש"?

תשובתי: בינתיים צריך פשוט להשתדל לעשות כל מה שרק אפשר, לפי מידת ההבנה שלנו מהי מסירות נפש. תשתדל למצוא את מקום השבירה שלך, שהפוך מאותו המקום שנוצר בזמן השבירה ממעלה למטה. ולתקן את מקום השבירה בעלייה ממטה למעלה, זה נקרא לברר על מה אתה יכול לוותר כדי להיאחז בהשפעה.

נניח שאני מוכן לתת למישהו, לעזור לו, לחשוב עליו בתנאים מסוימים, אבל מעבר לזה – כבר לא. האם אני אוכל לעשות עוד משהו מעל ל"לא" הזה? איזה צעד או חצי צעד? מה אני ארגיש אז?

אלה מושגים מאוד גבוהים, שאי אפשר להעביר אותם במילים. נדמה לאנשים שזה פשוט: אנחנו נוהגים לומר שהאדם מוסר את נפשו למען העבודה, למען המשפחה וכדומה. אבל מסירות נפש אמיתית היא בכלל לא בידי הנברא. אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה כל עוד אנחנו פועלים בתוך הטבע האגואיסטי שלנו. חייבת להיות השפעת האור, שמעלה אותי מעל לרצון האגואיסטי שלי, ואז אוכל לעבוד במסירות נפש.

למסור את הנפש שלי זה נקרא למסור את עצמי למדרגה יותר עליונה. אבל אם אני נמצא עכשיו בתוך האגואיזם שלי, איך אני יכול להגיע לדרגת ההשפעה? ואם אני נמצא באיזושהי דרגה מסוימת של השפעה, איך אני עולה למדרגה הגבוהה יותר? אני צריך למסור את נפשי לדרגה הגבוהה יותר, להיכנס לתוך העליון, כמו עובּר.

וכדי להפוך להיות עובר בעליון, אני צריך לבטל את הרגש שלי, את השכל שלי, את הבירורים שלי, את כל הלוגיקה וההיגיון הבריא שלי. אבל אני מרגיש שאני אדם מבוגר, חכם, ולא מטומטם שאינו שפוי בדעתו. אז איך אני יכול למסור את עצמי לעליון?

ומה זה נקרא למסור את עצמי: פשוט לא לעשות כלום ולחכות עד שהוא יעשה איתי משהו? – לא, כך זה לא ילך. למסור את עצמי לעליון זה נקרא לעשות בעצמי את כל מה שאני מרגיש כרצון שלו, מעל לדעת שלי. ואם אתה לא מסוגל לזה, אתה צועק!

במאמר "עניין שיתוף מידת הרחמים בדין" מוסבר שדווקא בחושך הכי גדול האדם משתדל להגיע למסירות נפש. דווקא בחושך נותנים לו את ההזדמנות הזאת.

ולבד קשה מאוד לעשות את זה. אם האדם משקיע מאמצים זמן רב לבדו, ורואה שלא יוצא לו שום דבר, אז הוא מגיע למסקנה שהוא זקוק לתמיכה מהקבוצה. אני לא אוכל לעשות זאת לבד, וגם כל האחרים לא יוכלו אם הם יפעלו לבד. אז בואו נעזור זה לזה, כמו שנאמר: "איש את רעהו יעזורו!". ואז יהיה לנו בשביל מה לצאת למדבר.

מדבר זה מקום שבו אנחנו מתייאשים מכוחות עצמנו וצועקים… לכן אנחנו צריכים להכין את הכלים לכך.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 26.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יום ההולדת של האדם
עם הראש של העליון על הכתפיים
מסירות הנפש מעל לאהבה ולשנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest