דף הבית / משבר עולמי / משבר ברשת

משבר ברשת

ידיעה: "לראשונה בהיסטוריה של האינטרנט, המהומות והמחאות התחילו ברשת עצמה. אתרי אינטרנט רבים הפסיקו את עבודתם והשקיעו את הרשת ב"איפול מידע".

המחאות נובעות משתי הצעות החוק, SOPA ו-PIPA שהוכנו על ידי הממשל האמריקאי. רשמית, הצעות החוק הללו נועדו לעצור מוצרים פיראטיים ולהגן על זכויות היוצרים באתרי האינטרנט בגבולות ארה"ב. יחד עם זאת, ההצעות כבר בוקרו על ידי גופים מכובדים כמו גוגל, וויקיפדיה, Tumbler וטוויטר. חברי איגודי האינטרנט בטוחים שהחוקים הללו יחנקו את כל סימני החופש והפתיחות ברשת.

המקום היחיד בעולם שבו תמיד היה אפשר למצוא מידע בצורה חופשית וחינמית, כבר נמצא תחת איום הממשל האמריקאי. אף אחד מאלה שהכינו את החוק הזה, אפילו לא חשב להתעניין בדעותיהם של המשתמשים הממוצעים.

המשבר העולמי הגיע גם לאינטרנט, אבל כולנו אמונה שהחלק המתקדם של האנושות מסוגל עדיין להשפיע על המהלך ההיסטורי הזה".

התייחסותי: ישנן שתי דרכים: צנזורה או חינוך. צנזורה זה לא תיקון. אם לא נתחיל לתקן את עצמנו, לחנך את עצמנו, הרשת שיצרנו "תבלע" אותנו, מפני שהיא מציגה לנו את ההשתקפות המכוערת שלנו. אנחנו זקוקים לחינוך האנושות, ולא להגבלת הרשת. בזה הרשת צריכה להתחיל לעסוק! אם חייזר היה נכנס לאינטרנט שלנו ורואה מי אנחנו, האם לא היינו מרגישים בושה על עצמנו…?

ידיעות קודמות בנושא:
סערה ברשת
מכונת האינטרנט מסתובבת בינתיים ללא תועלת
קשר חד צדדי עם העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest