דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית

לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית

שאלה: הכלכלה המודרנית בנויה על בזבוז משאבים. אם נתחיל בחיסכון, המוני בני אדם יישארו ללא עבודה. האם זה יהיה צעד נבון בדרך אל המטרה?

תשובתי: קודם כל, אני לא חושב שצריך לכנות את האנשים האלה "מובטלים". נכנסנו לתקופה חדשה, שבה אנחנו חווים שינוי של פרדיגמת ההתפתחות. היום אנחנו צריכים להתייחס למה שקורה כאל חזרה או עלייה לעולם שצריך להתקיים כך בהתאם לטבע.

בעולם הזה אנחנו חיים רק בגופים, וכל השאר, חוץ מהצרכים הבסיסיים של הגוף, צריך להיות מכוון לשם תיקון הנשמה. בהתאם לזה, הדאגה לצרכים הגשמיים מסתכמת בלחיות חיים נורמליים מסודרים ולא יותר מזה.

ודאי שבשביל זה אין כל צורך לעבור לגור במערות. האדם זקוק למקום מגורים, לחימום, למזון, למערכת בריאות, לביטחון, לכל מה שקשור ברצונות כמו: אוכל, מין, משפחה. אבל צריך להבין שכל זה הוא רק בסיס גשמי הכרחי למשימה העיקרית. הגוף קיים כדי שנוכל לפתח את הנשמה.

אנחנו פונים לכל העולם: קו העוני צריך להפוך למינימום שמעליו צריך להעלות את כולם. בשביל מה? – כדי שהאדם ישתחרר מהדאגה ללחם ויוכל לעסוק בהתפתחות הנשמה. כל מה שמעל להכרחי כבר אינו שייך לעולם שלנו, לא לקיום הגשמי ולרצונות האופייניים לו, אלא רק לתיקון הנשמה.

זאת צריכה להיות הגישה שלנו, אם כי עדיין אי אפשר להסביר אותה במילים האלה. אם אנחנו מתייחסים לעניין בצורה כזאת, אז אנחנו לא מייצרים עודפים, אלא מכוונים את כל הכוחות והמשאבים הנותרים מעל להכרחיות למערכת החינוך האינטגרלי, כלומר, למערכת התיקון. בהתאם לזה, גם את התרבות, החינוך והמדע, אנחנו מעמידים במלואם לשירות התפתחות הנשמה. הרי אין לנו יותר בשביל מה לחיות בעולם הזה. נסיים עם הנשמה והעולם ייעלם.

צריך להבין שגם הטכנולוגיה שאנחנו ממציאים צריכה לפנות לנו זמן עבור הדבר העיקרי, ולא לבילויים ופינוקים. לפני אלפי שנים האדם הקדמון עסק בציד רק שעתיים-שלוש ביממה. רק מאוחר יותר גדילת האגו הביאה לכך שאנשים מסוימים התחילו לשלוט על האחרים ולחייב אותם לעבוד כל היום.

לכן אנחנו צריכים לחזור למצבנו הטבעי. ולכן אסור לכנות את האנשים שאינם עובדים במובן המסורתי, כ"מובטלים". הם לא בטלנים, הם פשוט השתחררו והתפנו לדבר העיקרי, הם חוזרים לחיים הנורמליים. נותנים להם תעסוקה חלקית לכמה שעות, ובכל שאר הזמן הם צריכים לעבוד בשדה האנושי, מעל לדרגה הבהמית, במקום שבו האדם לומד להיות אדם.

אנחנו זקוקים ללימוד אינטגרלי כדי להבין כיצד להתחבר זה לזה. בצורה כזאת נגיע לאיזון עם הטבע וניפטר מהצרות והבעיות מכל הסוגים, איזה שלא יהיו, באקולוגיה או בפיננסים. הכול יירגע בזכות האיזון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 09.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא אבטלה, אלא חירות מהעבדות
חינוך אינטגרלי – זה תהליך מהיר
במה יעסקו המובטלים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest