דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על הגל של ספר הזוהר

על הגל של ספר הזוהר

שאלה: מזה זמן רב אני מרגיש בשיעור הזוהר כאילו אני מנסה למצוא את הגל הנכון של תחנת רדיו, ושומע רק רעשים. אנחנו כל הזמן מדברים על כך שבזמן קריאת הזוהר אנחנו צריכים לכוון את עצמנו לכוונה זו או אחרת, ואני לא מצליח בזה בכלל… האם אני מאבד בזה משהו או שפשוט צריך להמשיך והכול יגיע?

תשובתי: העניין הוא, שאם אנחנו מדברים על קליטה של גל, ולא על האור המחזיר למוטב, אז בין כל הרעשים האלה אני צריך למצוא בדיוק את אותו התדר שבו אשמע את השקט, ובשקט הזה אני אשמע את מה שאני צריך לשמוע. זהו התדר המדויק של התחנה. בחכמת הקבלה הכיוון המדויק הזה מסמל שאני מתכונן לקבל את האור הפנימי.

ואילו כאן אנחנו מדברים על האור המקיף, על האור המחזיר למוטב, שמגיע אליך ומשפיע עליך מבלי שתזהה אותו. אתה לא עובד כאן כדי לתפוס איזושהי חכמה, לתפוס איזושהי "תחנה" ולשמוע משהו חדש. אתה נמצא כאן כדי להפעיל את הרצון המקסימלי, ודווקא בו יבוא אליך כוח ההתגברות, ולא הידע. הרי אתה לא מחפש כאן ידע, אלא רצון להשפיע, לבטל את עצמך בפני העליון, להידבק בו, בתכונת ההשפעה שלו, בכוח ההשפעה, להגיע למסירות נפש, ליכולת להתכלל בקבוצה בפועל, כדי לקבל ממנה את הכוח ולמצוא שם את המנגנון הרוחני העליון הזה.

אתה לא מכוון את עצמך ל"תחנה" של חכמה. אתה לא מחכה שיראו לך עכשיו משהו, כמו ממסך הטלוויזיה. לא בערוץ הזה מגיע האור המחזיר למוטב. הוא מגיע למקום שבו אתה משתוקק יותר להשפעה, ומוכן לוותר על עצמך ולפתח את החיבור שלך עם הזולת. וזוהי תוצאה של פעולת האור המחזיר למוטב, שאליה אנחנו צריכים לצפות.

אני בכלל לא שואף להבין ולהרגיש את החומר הנלמד. אני משתוקק להבין ולהרגיש מהן פעולות ההשפעה בפני עצמן. הרי "לדעת את מה שלומדים", כפי שכתב בעל הסולם באות קנ"ה ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", זה נקרא לדעת את העליון, ולא לרכוש ידע בשכל. הידיעה ברוחניות – היא ידיעת ההשפעה, ורק באור הזה אני לומד כיצד עובד המכשיר הרוחני. אני לא אראה את זה ללא גישה כזאת.

הרי מה מביא לנו האור המקיף? – הוא נותן לנו את היכולת להתייחס בתכונת ההשפעה לעולם הנסתר שבו אנחנו נמצאים. כשאני מתחיל להתייחס לעולם עם תכונת ההשפעה, אני רואה את העולם כשקוף, ודרך כל העולם הזה אני רואה את רשתות הקשר. דווקא על הרשתות האלה אני לומד, בהן אני נכלל, בהן אני מתחיל להרגיש כמו עכביש בין הקורים. כשאני מרגיש את כל מערכת הקשר, אני מתחיל לתקן אותה, למשוך בחוטים שנמתחים ממני ולראות על מה אני משפיע. בסופו של דבר, זה כל הלימוד שלנו: איך אני מניע את כל המערכת הזאת ואיך בעזרתה אני מתקן את הפעולות שלי ועובד למען המערכת הזאת, איך כל המערכת הזאת נעה, עד שמתגלה הבורא, הכוח הכולל.

לכן, אתה לא מחפש את אותה ה"תחנה" שצריכה להתגלות מתוך ספר הזוהר. אבל ה"רעש" הזה בכל זאת יביא אותך בהדרגה לכך שתתחיל לחפש "תחנה" אחרת, ותמצא אותה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתכוונן לגילוי
גלו את הזוהר בליבכם
תחנת הרדיו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest