דף הבית / חינוך, ילדים / 80% על ספסל הלימודים

80% על ספסל הלימודים

שאלה: מי ילמד בקורסים של החינוך האינטגרלי: רק אנשים שנותרו ללא עבודה, או כולם?

תשובתי: אני חושב שמספר המובטלים הולך להיות גבוה מאוד. ומאחר שמדובר על תיקון החברה, צריכים להשתתף בכך לא רק אנשים שאיבדו את מקום עבודתם, אלא גם עקרות בית, גמלאים, ובכלל, כל האנשים שאינם עובדים. כך שלפחות 80% מהאוכלוסייה יהיו מוכנים לקורס הזה.

ואם למחרת האדם ימצא עבודה או מקור פרנסה, זה לא אומר שהוא צריך לעזוב את הקורס. אנחנו סבורים שכל אחד חייב לעבור את הקורס של החינוך האינטגרלי, והאנשים צריכים לחלק ביניהם את העבודה, כך שכל אחד יקדיש לה כמה שעות ספורות ביום.

אלה שינויים גדולים מאוד בהשוואה לגישה הרגילה, אבל אנחנו לא קובעים אותם מתוך ההחלטה שלנו. המשבר קובע אותם עבורנו, מבלי להשאיר לנו שום ברירה. אני חושב שזה ייקח לא יותר משָנה.

שאלה: אבל מה יקרה בתקופת המעבר, לפני שהגענו למצב שבו נוכל לחלק את העבודה בינינו ולעבוד רק כמה שעות ביום, והאנשים עדיין לא ינטשו את התקווה לחזור למצב הקודם?

תשובתי: אני חושב שהאחוז הגדול של האבטלה יביא להפרות סדר, לחוסר אונים מצד הממשלה ולאובדן הדרך. הדבר יביא למצב של אנרכיה גמורה, ולא תהיה ברירה, אלא רק לקבל את המסגרות האלה. זה יקרה מהר מאוד. אחרת נגיע לקריסה מלאה של כל החברה ולמלחמת עולם.

כפי שעכשיו הממשלות אינן יכולות לשלוט במערכות הכלכליות, כך הן גם לא יוכלו לשלוט בשום דבר אחר. אם מיליונים ייצאו לרחובות, שום דבר לא יוכל לעצור אותם, לא הצבא ולא שום כוח אחר. הממשלות פשוט לא יידעו מה לעשות. כולם ראו מה קרה בסוריה ובמצרים.

בכל מדינה יצטרכו לקחת בחשבון את הייחודיות המקומית, את אופיו של העם. למשל ביוון זה לא יהיה כל כך פשוט להושיב את האנשים ללמוד, כמו בגרמניה. הגרמנים ילמדו בחריצות, כפי שהם עובדים היום. ואילו במדינות כמו יוון, יצטרכו למשוך את האנשים בצורה מסוימת לקורסים, לתת להם פיצויים כלשהם.

הבעיה של כל מדינות אירופה היא האוכלוסייה המזדקנת, שחיה בין הבית, הקפה והטיולים הקטנים. בכל מקום צריכה להיות תוכנית שתתאים לתנאים המקומיים.

מתוך שיחה בנושא "לימודי העולם החדש", 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קורס בנוסף לעבודה
התקדמות בצעדים קטנים
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest