טבע, חברה, אדם

על רקע המשבר המתגבר, שיותיר המוני בני אדם ללא עבודה, יש צורך בלימוד וחינוך שיסייעו לאדם להסתגל לעולם האינטגרלי החדש. הלימוד הוא קבלת הידע על המערכת האינטגרלית, והחינוך הוא המימוש של הידע הזה בפועל.

הלימוד צריך לכלול, בראש ובראשונה, השכלה כללית, שתחדש באדם את כל היסודות: ההיסטוריה של החברה האנושית, גיאוגרפיה וכדומה, ותביא את כולם בערך לאותה הרמה, שממנה אפשר יהיה להמשיך הלאה. ייתכן שיהיה צורך בחלוקה מוקדמת לקבוצות, בהתאם להכנה הראשונית ולשכבה שאליה האדם שייך: האם הוא קיבל השכלה גבוהה או רק השכלה בסיסית יותר.

מי שסיימו בית ספר תיכון, מכללה או אוניברסיטה, יצטרכו לעבור קורסים ברמות שונות. אבל לפני הכול כולם צריכים לקבל השכלה כללית כלשהי על מנת לרענן את הידע. אפילו כשבאים לאוניברסיטה, בשנה הראשונה בדרך כלל חוזרים על מה שנלמד בבית הספר.

נניח שזה יהיה קורס לסוציולוגיה ומבנה החברה החדשה, שעוזר להבין את מבנה העולם החדש. העולם מתחלק לשלושה תחומים: הטבע, האנושות שבתוך הטבע, והאדם שבתוך האנושות. עלינו לחקור את האדם, לדעת מעט על הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה שלו, ללמוד מהי החברה האנושית שבתוך הטבע: כיצד הקוף ירד פעם מהעצים, הפך לאדם והתפתח בהדרגה עד למצב של היום. כל זה כתוצאה מהתפתחות האגו. וכאן צריכים לספק ידע שקשור להיסטוריה, לסוציולוגיה ולהתפתחות החברה.

ולאחר מכן אנחנו ניגשים ללמוד את הטבע עצמו, את תולדות ההתפתחות שלו מתחילת היווצרות היקום, התעבות הגזים והיווצרות הכוכבים, כוכבי הלכת, עד לכדור הארץ והתפתחות החיים עליו. גם אם האדם יודע את כל זה, חייבים לסדר את הידע הזה בתוך מערכת אחת, כדי שהוא יבין באיזה עולם הוא נמצא.

צריך לקדם את כולם, כדי שגם האנשים הבורים ביותר וגם הפרופסורים המשכילים ביותר שהפכו למובטלים, יגיעו למכנה משותף, ולכולם יהיה היקף מידע משותף כלשהו, שבו כולם מבינים את כולם. זה כולל את הידע על האדם, על החברה ועל הטבע, העולם.

יש לספק לאדם ידע רב על הפסיכולוגיה שלו. זה מאוד חשוב. חייבים להכיר את הפסיכולוגיה של הפרט, הפסיכולוגיה של המשפחה, של הקבוצה כחברה קטנה, ואת הפסיכולוגיה של העם, של העולם. ובנוסף לכך נחוצה פסיכולוגיה גבוהה יותר, מעל הפסיכולוגיה הרגילה שאנחנו לומדים עכשיו. הפסיכולוגיה הגבוהה הזאת נקראת "אמונה למעלה מהדעת", כלומר, הפסיכולוגיה שמעל הגוף הגשמי. היא תילמד מאוחר יותר, אך גם היא תצטרך להצטרף לאותו הקו.

ובדרך לכך יש צורך בהמון תרגולים מעשיים: דיונים שנוגעים לפסיכולוגיה של היחסים במשפחה, למצבים השונים, לסכסוכים המשפחתיים, לחינוך הילדים. צריכים ללמוד להבין את הילד (היום אנחנו בכלל לא מבינים אותו) וללמוד על היחסים בין ההורים לילדים. על ידי זה אנחנו כבר מרגיעים הרבה בעיות.

בנוסף לכך, אנחנו לא סתם מלמדים את האדם את הפסיכולוגיה החברתית, אלא גם את המבנה של החברה. הרי עכשיו האדם אינו יודע כיצד פועלת הממשלה, כיצד מתקבלים החוקים. אתה לא יכול לסרב ללמוד את זה, כמו איש מדעי הרוח שלא צריך ללמוד מתמטיקה. כאן כל אחד צריך להכיר ולו במעט את העולם שבו הוא חי. צריך ללמד כל ילד כיצד עובד הבנק ומערכות אחרות בחיים.

אני לומד את החברה האנושית: כיצד היא מתפקדת, כיצד היא מנוהלת, כיצד היא מקבלת החלטות, מי מנהל אותה, מהו מקומי בתוך החברה הזאת. כל זה שייך בינתיים רק למבנה המערכת: איך היא בנויה היום ומהם השינויים הרצויים שלה בעתיד.

אלה לא סתם קורסים. בצורה כזאת אנחנו בונים את האישיות של האדם. כל המקצועות הללו ממשיכים, כמו בבית הספר, מכיתה לכיתה. בכל כיתה לומדים את אותו הדבר, רק ברמה גבוהה יותר. והעיקר – שבכל פעם אנחנו קושרים בין הדברים, כדי שבסופו של דבר הכול ישתלב ויתקבל מדע אחד על העולם האינטגרלי.

ההישג העיקרי בסיום הקורסים הללו הוא ראיית תמונת העולם השלמה. בתמונה הזאת לא קיימים בנפרד פיזיקה, גיאוגרפיה, ביולוגיה, אדם, ממשלה וחברה – אלא הכול קיים ביחד, כמו דבר אחד שלם.

ואז אפשר להסביר כיצד פועל כאן האגו, הרצון לקבל, האור שמשפיע עליי ואני עליו. האדם, החברה והעולם – בלי מילים מיותרות – הופכים להיות: אני, הקבוצה והבורא. כך אנחנו מתקדמים לקראת תמונת עולם שבה, ללא מושגים קבליים ואזכור של חכמת הקבלה, לומדים על מערכת החיים האמיתית.

מתוך שיחה בנושא "לימודי העולם האינטגרלי", 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לחבר יחד את כל הידע
בלי ידע, אין אדם
תורת הקשר הפנימי בין בני האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest