דף הבית / משבר עולמי / כל העולם הִיפּים?

כל העולם הִיפּים?

שאלה: סיפרתי לחמותי על חכמת הקבלה, על כך שכל העולם הוא משפחה אחת גדולה, שכולנו קשורים זה לזה. היא אינה לומדת את חכמת הקבלה, אך היא הבינה הכול. מסתבר שבצעירותה היא השתתפה בתנועת ההיפים ותמכה באותם הרעיונות. ואז היא שאלה: "אז זה אומר שכל העולם יהפוך להיות כמו ההיפים?".

תשובתי: גם אני הייתי צעיר באותה התקופה, ואני זוכר את המגמות הללו. באמת, הדחף להתנתק מהאגו, מהרכושנות והתחרותיות, מהריצה האינסופית אחר החומריות, היה אז מאוד חזק בקרב הצעירים. וזה לא במקרה. הרי אז הם הרגישו בחדות את הריקנות שבכל זה.

באותן השנים, מועדון רומא התחיל לדבר על חוסר התועלת של ההתפתחות האינדיווידואליסטית שמבוססת על מסחר וטכנולוגיות. רבים הסכימו עם זה, אך בסופו של דבר נציגי "הזרם המרכזי" הצליחו איכשהו לכסות את הבעיה הזאת. הם ביטלו את הקשר בין הזהב לשטרות הכסף והתחילו לנפח את הבועה הפיננסית.

כתוצאה מכך העולם עבר שינויים גדולים. בכלל, השקר מאפשר להשיג הרבה. רק היום מתחיל להתברר למה הוא הוביל ולפני איזה פיצוץ אנחנו עומדים.

אם כן, בזמני ההיפים האנשים התחילו לשאול על משמעות החיים. רק שהשאלה הזאת נוצרת בהדרגה. מגיעים אליה מכיוונים שונים, ובהתאם לכך, מוצאים לה תשובות שונות. יש כאלה שפנו לכיוון הודו, אחרים התחילו להתמסר לאומנות.

בגדול, ביחס לקהל הרחב, חמותך צודקת. אנחנו מדברים על שאלות שמאוד דומות לאלו שהטרידו אותה בצעירותה. רק שבימינו נוצר מצב שונה לגמרי. באותם הזמנים, הגל שהורגש בקרב הדור הצעיר נשבר על ידי ההישגים של ההתפתחות הטכנולוגית שכביכול הבטיחו צמיחה אינסופית. היום זה כבר לא אפשרי.

לאחר כל ה"סיבוב" הזה, העולם הגיע למשבר כללי, ועכשיו נוכל להמשיך להתקיים רק אם נקשור את הכסף עם דברים אמיתיים. במילים אחרות, צריך לקשור את יגיעת האדם למשהו בעל ערך ולא ל"ניירות" שאפשר להדפיס כמה שרוצים או לשכפל באופן "וירטואלי".

ליגיעה של האדם יש חשיבות ביחס לאותם האוצרות שנותן לנו הטבע. הקריטריון הזה כבר נותן לנו אפשרות להערכה אובייקטיבית, בניתוק מהאגואיזם של אלה ששולטים במכונת הדפוס.

המעגל נסגר, העולם ניסה את דרך ההתפתחות האגואיסטית, והנה, כבר כמה שנים אנחנו נמצאים במבוי סתום. "ילדי הפרחים" המפונקים חזרו לאותה הבעיה, והיום היא מורגשת בקנה מידה עולמי.

אנחנו כבר יודעים שאיננו מסוגלים להתמודד עם אתגרי השעה. אחת הדוגמאות למבוי הסתום של העולם הישן, היא אפריקה. מתישהו, תושביה סיפקו לעצמם את כל הנחוץ, אך לאחר מכן, האירופאים שפלשו לשם התחילו לייצר סחורות זולות מאוד ולמכור אותן בהתחלה אפילו בפחות ממחיר הקרן, כדי להרוס את השוק המקומי. וכאשר האוכלוסייה עברה למוצרים שלהם, הם הפקיעו את המחירים.

אפריקה של היום היא חסרת אונים, מובטלת ומורעבת, כשעושים כסף על חשבונה. כשהממשלות האפריקאיות פנו לבנק העולמי בבקשה להטיל מיסים שיעמדו בדרכן של הסחורות המיובאות, ענו להן בשלילה.

בצורה כזאת, בשביל עוד כמה אפסים בחשבון, האירופאים גורמים ליבשת שלמה לגווע מרעב.

איך יוכל להיות שקט בעולם אם לא נלמד את האנשים את האינטגרליות ואת החיבור? אין ברירה אחרת. הרי אחרת הקשר ההדדי בינינו יגלה את עצמו בצורה של אירועים נוראים. האגואיזם משפיע לא רק על החברה האנושית, אלא גם על הרמות הנמוכות יותר של הטבע, כולל האקלים. תראו מה היה לנו בשנה שעברה ומה עומד לקרות לנו השנה.

הכול תלוי ביחסים בינינו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 05.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האגואיזם מתקרב לקו הסיום
משחקים בכסף כמו בקלפים
כשהטכנולוגיה חסרת אונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest