דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיבור – מעל כל ההבדלים

חיבור – מעל כל ההבדלים

שאלה: בימים אלו גובר בחברה הישראלית המתח בין החרדים לחילונים. ההפצה שלכם אינה מקדישה תשומת לב להסברה לציבור החילוני על מהות הדת, שורשיה הרוחניים וכן הלאה. כיצד אתה עוזר לחברה בצורה ריאלית לפתור את בעיית "מלחמת האחים"?

תשובתי: אנחנו עוסקים בלהסביר לחברה על מדרגת ההתפתחות הבאה שלה, שבה כל בני האדם וכל חלקי החברה צריכים להתעלות מעל לניגודים ולהתאחד מתוך הבנת הייחודיות של כל אחד.

חכמת הקבלה אומרת, שאת כל ההבדלים בינינו אנחנו צריכים למקם מתחת לחשיבות האיחוד, כפי שדורש זאת חוק הטבע, שמחייב אותנו להתאחד למרות ומעל הניגודים שלנו.

אפשר לעשות זאת רק על ידי חינוך הדרגתי לערבות הדדית, כשלכל אחד ניתנת האפשרות לחיות על פי החוקים שלו, והאיחוד מושג מעל לאותן קבוצות האוכלוסייה, מעל למנהגים שלהן. צריך לדעת כיצד להפריד בין אוכלוסיות שחיות על פי חוקים שונים, כפי שזה נעשה בין האוכלוסייה המוסלמית והיהודית.

מתכנני הערים צריכים לקחת את זה בחשבון, כמו גם מתכנני קווי התחבורה הציבורית. חייב להיות כבוד הדדי בתקשורת החיצונית. בכזאת מדינה צעירה, כמו ישראל, זה פשוט חסר אחריות לבנות ערים בצורה שהעימותים העתידיים כבר טמונים בשעת תכנונן.

ידיעות קודמות בנושא:
לגדול כדי להתקרב
כדי להגיע לצדק חברתי, צריך לגדול
מי אנחנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest