דף הבית / משבר עולמי / התנהגות ההמון: הכוח נמצא באיחוד

התנהגות ההמון: הכוח נמצא באיחוד

דעתם של קלייב קוקסון ודריל אילברי, מתוך ה-Financial Times: "המוחים, הפורעים והסוחרים בשווקים הפיננסיים פעלו כקהל באירועי שנת 2011. האנשים מארגנים קבוצות על בסיס כל תכונה משותפת ומפגינים נאמנות אפילו לקבוצות שהתארגנו בצורה מקרית.

הפרטים בתוך הקהל אינם מאבדים את זהותם ואת השליטה על התנהגותם או חשיבתם הרציונלית. הם רוכשים את הזהות החברתית המשותפת ומשתדלים להתנהג על פי רוח הזהות הזאת.

רכישת הזהות הזאת אינה מכאנית או חסרת מחשבה. "מנטליות העדר" אינה קיימת. הזהות המשותפת מקדמת את ההסכמה דרך השיח. האדם מעצב דעה משלו, מברר את תפיסותיהם של חברי הקבוצה ומהר מאוד משנה את היחס שלו ליותר קונפורמיסטי.

התופעה הזאת נקראת "מפל המידע" ומתגלה בצורה חזקה ברגעים של חוסר ודאות. דעתה של הקבוצה היא לא תמיד שפויה ולא תמיד משרתת את האינטרסים של הפרטים בקבוצה. התהליכים המתפתחים בהמון בצורה נמרצת דומים לשינויים ההדרגתיים שמתרחשים בקבוצות קטנות יותר.

בארצות ערב הרשתות החברתיות שימשו כאמצעי לארגון הפעילות ועזרו ליצור את הזהות המשותפת – וזה העיקר.

מהו אחוז האנשים בקהל שיכולים לשנות את ההרגשה האמוציונאלית של הקבוצה במצבים אלה או אחרים? לְמה זקוק אדם בעל השפעה או קבוצה קטנה כדי לשנות את דעת הציבור? – המדע עדיין אמור לתת תשובות לשאלות הללו.

על אף שכלי התקשורת ברוסיה תמכו בפוטין, הרשתות החברתיות איחדו את המתנגדים וכתוצאה מכך, ההמונים יצאו לרחובות מוסקבה וקראו תיגר על פוטין. הפרטים יכולים להיות ספונטניים ולפעול בצורה יותר מאורגנת.

הפיצוי הוא ההרגשה שקבוצת אנשים מסוימת קיבלה אותה כאחד מהם".

ידיעות קודמות בנושא:
הפגנות על האיחוד ועל הבית
סערה ברשת
מה דורשים האנשים בכיכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest