דף הבית / אהבה / זוגיות / קורסים על "הוויית הבית"

קורסים על "הוויית הבית"

כל קורס במערכת החינוך האינטגרלי הוא משמעותי ביותר בתהליך השינוי של עצמנו כפרטים, וכחלקים אינטגרליים בחברה.

מכאן כבר נובעים קורסים מעשיים קטנים יותר: קורסים של "הוויית הבית". הם יעסקו בהתנהגות במשפחה, בין בני הזוג, עם הילדים, עם ההורים, בחינוך ובניהול משק הבית. כאן מתעוררות המון שאלות בעלות אופי אתי, מוסרי.

לדעתי, כל הקורסים הללו צריכים להיות בהדרכתו של פסיכולוג, שישלב דוגמאות רבות מחיינו: מה היה, מה צריך להיות, כיצד לבנות את הגשר ולעבור מהמצבים הקודמים שלנו: בבית, בזוגיות, בניהול משק הבית ובחינוך הילדים – אל המצבים החדשים.

חינוך הילדים והשפעת ההורים על הילדים יידונו בנפרד. אנחנו לא מפרקים את המשפחה, לא מפעילים שום לחץ על ההורים, לא מרחיקים אותם מילדיהם, כפי שזה היה במשטר הסובייטי, כשהיו מוסרים את הילדים לפנימיות, או כמו בקיבוצים בישראל, כשפשוט לקחו את הילדים מהוריהם והיו מחנכים אותם בנפרד. ועל אף שבגדול היו להם כוונות טובות, בפועל, זה הפך לסוג של כפייה על הפרט. דבר כזה לא צריך לקרות.

אנחנו בשום פנים ואופן לא מפרקים את המשפחה, אלא פשוט מלמדים את האנשים להתכלל נכון זה בתוך זה. הם צריכים להשתלב פנימית, להתחבר בצורה שהמשפחה תהיה הבסיס של החברה האינטגרלית, ותהווה יחידה אחת, מערכת אחת קטנה, שתתחבר עם כל שאר המערכות האלה.

שאלה: כיצד לעשות זאת? על ידי מה לחבר אותן?

תשובתי: אם ההורים והילדים למעשה לומדים באותם הקורסים, רק שכל אחד בהתאם לגיל ולמנטליות שלו, אז אין שום בעיה בכך שהם יתחילו להשתנות ובמקביל לכך לדון על השינויים הללו בחוג המשפחתי. אין כאן מקום לבושה או להאשמות הדדיות, מפני שהחברה חייבת להשתנות.

כולנו חייבים עכשיו לשחק את המשחק הזה בכוונה, כדי להעמיד את עצמנו תחת השפעתו הטובה של הטבע. אחרת הטבע יאלץ אותנו לכך בהתפתחותו ההדרגתית, כשהוא יראה לנו את חוסר ההתאמה שלנו אליו, ואנחנו נרגיש זאת בצורה של סבל רב.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:

סוד המשפחה האינטגרלית
הקץ לבדידות!
החינוך האינטגרלי של בני הזוג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest