האור שבקריסטל

מהן התכונות שלנו וכיצד הן מקושרות עם הרצון? הרי הרצון לקבל הוא הדבר היחיד, שיש לנו.

קודם כל, הוא משתנה בהתאם לעוצמה שלו (P). אבל האם קיים פרמטר נוסף שלפיו אפשר למדוד אותו? – כן, זוהי ההגבלה (H). מלבד הדרגות השונות של העוצמה, הרצון מתחלק גם לדרגות של הגבלה.

מלכתחילה, אף אחד מהרצונות שלי אינו מוגבל. אך כאשר אני לוקח רצון אחד ומתחיל להגביל אותו, הצורה שמופיעה כתוצאה מזה מקנה לי תכונה זו או אחרת. אם כן, כל תכונה נוצרת כתוצאה מהגבלה מסוימת של רצון מסוים. הרצונות שלי ממוינים לפי סקאלה של עוצמה, אבל זה לא מספיק. דווקא ההגבלה שלהם היא שיוצרת בי את הצורות, את התכונות.

אפשר לתאר את החיבור בינינו בצורה של קריסטל אחד גדול, שמורכב מהמון קריסטלים קטנים. על הקריסטל הזה נשפך אור מקיף. כיצד הוא חודר פנימה ומגיע לכל קריסטל קטנטן? כיצד הוא מתפשט ומתפזר ביניהם? כיצד הוא ממלא את המבנה הכללי? כולם משתתפים בזה: כל אחד מגביל את האחרים, כל אחד מייצב את החבר ומעביר לו את האור, כל אחד מקבל בעצמו מהחבר את האור שעבר דרך האחרים.

ייתכן שמתוך הדוגמא של מבנה הקריסטל יהיה קל יותר להבין כיצד האור עובר דרך כולם ומתפשט בכל הצירים. זה תלוי בתיאום ההדדי המלא בין התכונות שלנו. ודאי שלכל קריסטל קטן יש מבנה פנימי משל עצמו. אנחנו לא יכולים לשנות אותו, אבל אנחנו יכולים לעוות את הקשר, ואז יידרש לנו זמן רב כדי לתקן את זה. וזה אומר, שהעולם זקוק רק לייעול הקשר בין בני האדם. הקשר שלנו הוא הדבר החשוב ביותר, ולכן אנחנו כל הזמן קוראים לחיבור מעל לכל ההבדלים.

למעשה, כל התכונות שלי תואמות בדיוק לתכונותיהם של כל האחרים, ומהוות פלח בלתי משתנה של המערכת הכללית. ולכן אסור לנסות לשנות משהו באדם: לדכא איזשהו חלק שלו, לחתוך איזשהו חלק, או להיפך, לגדל משהו מיותר. צריך רק לדאוג לכך שהוא יתפתח בקשר הדדי נכון. ועל כל שאר הדברים צריך לשמור ולשתוק.

ולכן בכל הנוגע לדברים הרוחניים, אנחנו לא נוגעים באדם: הוא יכול להימצא בייאוש, בהתפעלות, בבלבול – לא משנה מה ישלוט בו – אנחנו מספקים רק את התמיכה הכללית ועוטפים אותו בחום, אבל אנחנו תמיד פועלים על פי העיקרון: "חנוך לנער על פי דרכו". כל התכונות שלו הן בהתאם לכלל האנושות, ואם מקלקלים בו משהו, ייגרם נזק לכל המערכת. וזהו יסוד מאוד חשוב בחינוך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 02.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא להרוג את הייחודיות
שבעה מיליארד יקומים
תאי הגזע של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest