דף הבית / משבר עולמי / משאביו הטבעיים של כדור הארץ אזלו

משאביו הטבעיים של כדור הארץ אזלו

ידיעה: "כבר אזלו המים שהיו מתחדשים באופן ספונטני, הדשא שצומח בשדות המרעה, הדגים בים ובאגמים; נקצרו כל היבולים מהאדמות הפוריות ונלקח כל מה שהיערות מסוגלים להציע. בנוסף לכך, לא נשאר מקום לאחסון הפסולת, כתוצאה מגזי החממה שגורמים לכאוס באקלים.

עד שהנכדים שלנו יצטרכו לשלם את החשבון, בני האדם ידלדלו את משאבי הים והנהרות בגלל דגת יתר מעבר למה שההתחדשות הטבעית מאפשרת. בכל דקה הם ישמידו יערות ששטחם מקביל ל-65 מגרשי כדורגל. כמו כן, כמות גזי החממה באטמוספרה תגדל ותוביל להתחממות גלובלית.

על מנת להקטין את השפעת האנושות על הסביבה לא דרוש הרבה: לאכול פחות בשר, לפעמים לרכב באופניים או לנסוע ברכבת התחתית ולא ברכב הפרטי, להשתמש במקורות אנרגיה מתחדשים, לקחת דוגמה מהסינים או מההודים שצורכים רק את מה שנחוץ.

מומחים של Global Footprint Network צופים כי עם קצב הצריכה הנוכחי, לקראת 2030 האנושות תזדקק לכדור ארץ נוסף, משום שהביקוש למשאבים הטבעיים עולה ב-30% על ההיצע. המומחים מדגישים כי המערכות האקולוגיות אינן מספיקות להתחדש בגלל הרמה הגבוהה מאוד של צריכת המשאבים".

התייחסותי: הטבע יאלץ אותנו לעבור לצריכה אופטימלית. לא חשוב כמה מיליארדי בני אדם יחיו בכדור הארץ – כל עוד נשתמש במשאבי הטבע שניתנו לנו באופן הגיוני, הם יוכלו להתחדש. אפילו אותם המשאבים שנדמה לנו שאזלו לחלוטין ואינם יכולים להתחדש – יופיעו, אם אנחנו, ברמת "האדם הנבון", נאזן את עצמנו עם הטבע באמצעות החיבור האינטגרלי של הערבות ההדדית בינינו. כך נעורר בטבע את כוח ההרמוניה והאיזון.

ידיעות קודמות בנושא:
המלחמה נגד השכל
מגבלות המערכת
העולם מוכן לשמוע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest