דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך אינטגרלי – זה תהליך מהיר

חינוך אינטגרלי – זה תהליך מהיר

שאלה: אין עכשיו בחברה כוח שמעוניין בחינוך, מפני שזהו תהליך מאוד ממושך, ואילו הפוליטיקאים נבחרים ל-4-5 שנים…

תשובתי: החינוך האינטגרלי מתבצע מהר מאוד. בכלל, עד עכשיו החינוך הוחלף בהשכלה, שבאמת נמשכה שנים רבות. אבל, בנוסף לידע התיאורטי, היום נדרש, בראש ובראשונה, מימוש בפועל. מדובר על להעביר לאנשים את הידיעה על מבנה העולם, בצורה מותאמת עבורם.

השלב הראשון של הקורס הזה ייקח לכל היותר חודשיים-שלושה. לאחר מכן האדם יבין שמעכשיו הוא צריך לפעול אחרת, כדי לא להזיק לעצמו. אפילו בשבוע הראשון או השני הוא כבר יבין שהעולם הוא לא מה שהוא חשב.

האדם יראה שהעולם של היום הוא גלובלי ואינטגרלי, הוא יראה שהוא מקושר הדדית לכל העולם, ולכן עליו לשנות את עקרונות ההתנהגות שלו. הוא יבין שרצונו של הטבע מניע את ההיסטוריה, שלאבולוציה יש כיוון, ושאנחנו פשוט מוכרחים לקבל על עצמנו את חוקי המערכת האינטגרלית. כי רק חיבור כולל יאפשר לנו לחיות חיים טובים ומאוזנים.

חוץ מזה, האדם ישנה את היחס שלו לאבטלה, לתעסוקה, לחברה הצרכנית שהלכה רחוק מדי עם ההתלהבות שלה. הוא יבין שאנחנו זקוקים לצריכה הגיונית ומאוזנת. הוא יתפוס שהבעיה היא לא שאין לנו מקומות עבודה, אלא שהם לא יהיו יותר. זה לא שלמישהו חסר רצון, אלא שפשוט אנחנו לא מחוברים זה לזה ולכן אנחנו מנוגדים לטבע. ההבנה הזאת מחייבת אותנו.

וכך האדם כבר מתחיל לתפוס מה עליו לעשות באופן אישי, ובכללות, כלפי החברה. מסתבר שזה לא תלוי בממשלה. הוא לא יכול לדרוש כמו ילד קטן: "תנו לי את ההטבות שאבדו לי!". הן לא יהיו, כמה שלא תצעק. לממשלה אין קלפים מתחת לשרוול. אפילו אם תחליף אותה או תשפוט אותה, לא תקבל שום דבר. התיקון יכול לבוא רק באמצעות חינוך. נקודה. העולם מתקדם לעבר הרמוניה ואיזון, ולאיזון הזה אין שום קשר לתפוקת יתר וצריכת יתר.

אם כן, החינוך האינטגרלי פועל תוך פרק זמן קצר מאוד. הוא עוזר לאדם לשנות את היחס למה שקורה, והוא מייד משתנה לצורה החדשה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 29.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לגדול כדי להתקרב
חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות
קורס בחינוך הרמוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest