דף הבית / משבר עולמי / על הגלובליזציה

על הגלובליזציה

המושג "גלובליזציה" מתפרש בטעות כעלייה בהיקף הסחר הבינלאומי והחילופים הבינלאומיים בטכנולוגיות, במידע, ברעיונות, ובתנועתם של האנשים בתנאֵי הכלכלה העולמית הפתוחה. יש שרואים בכך קידמה, ויש שרואים בכך איום רציני על המערכת הכלכלית העולמית.

אך הגלובליזציה מתבססת לא רק על ההחלפה של הכול בהכול, אלא על אינטגרציה עד כדי מיזוג מוחלט ומחיקת הגבולות.

הגלובליזציה אינה ביטוי של הקידמה הכלכלית, אלא דווקא של הקידמה החברתית, של הדרך אל צורת האנושות החדשה. והמשברים שאנחנו חווים הם אתגרים עבור האנושות כולה, תיקונים.

הגלובליזציה אינה תחרות, אלא חיבור. ורק אם המטרה היא להגיע לצריכה נבונה ושווה, החיבור הזה עובד. אחרת, הגלובליזציה ה"בלתי רצונית" תוביל אותנו לקריסה (חיבור בין אגואיסטים – רע להם ורע לעולם).

היום לא קיימת גלובליזציה, מפני שנשארים המחסומים בין המדינות ואין חוקים שמובילים להמשך החיבור לחברה אחרת שלמה. הגלובליזציה מתממשת רק יחד, בערבות הדדית. אחרת זהו חיבור של להקת כרישים קפיטליסטים.

המיזוג העסקי, האינטגרציה הכלכלית מחוץ לגבולות המדיניים, התיירות הבינלאומית, הקשר הבינלאומי, מספר משתמשי האינטרנט, הארגונים הבינלאומיים השונים – כל אלה לא צריכים להטעות אותנו.

הגלובליזציה היא תהליך אובייקטיבי של ההתפתחות שלנו, שנקבע על ידי הטבע. זהו תהליך בלתי נמנע של תלות הדדית (ערבות) של כולם בכולם, במערכת האחת, האינטגרלית והאנלוגית, של האנושות ושל הטבע כולו. וזה מאלץ אותנו לבנות מייד השכלה וחינוך חדשים, אינטגרליים, על מנת לקרב את האנושות לעולם החדש שמתקרב אלינו.

ידיעות קודמות בנושא:
הגלובליזציה שינתה את כיוונה
הגלובליזציה היא לא תהליך, אלא מציאות
גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest