ההמתנה לא תעזור

רק הכוח שאני מפתח מלפניי, כדי שימשוך אותי להשפעה, מהווה סימן להתקדמות רוחנית. לפעמים אנחנו לא מבינים מה קורה, למה אין התקדמות אם הושקעו כל כך הרבה מאמצים. אנחנו נמצאים בדרך הזאת כבר כל כך הרבה שנים, ולא מצליחים לסיים את תקופת ההכנה. אז מה עוד אנחנו צריכים לעשות?

ואנחנו לא מבינים, שבמשך כל הזמן הזה חיכינו מתי יבוא איזה כוח וידחוף אותנו מאחורה! במקום שניצור בעצמנו, על ידי הפעולות שלנו, את הכוח שמושך אותנו קדימה, כדי שנתקדם בזכות גדלות המטרה, גדלות ההשפעה. ואת המוטיבציה הזאת אנחנו מקבלים מהסביבה.

וזאת כל העבודה שלנו: בחירה חופשית, שפלות עצמנו וגדלות הסביבה. הכול כדי להתפעל מהמטרה ולהגדיל אותה. לא מספיקה רק אותה החשיבות שאני מעניק לה בעצמי. אני זקוק לכוח מושך עוצמתי ביותר, שיוכל לגבור על האגואיזם ולהכריח אותי להסתובב סביב המטרה הזאת יום ולילה, מבלי להניח לי לישון.

אם אצליח ליצור כאלה כוחות משיכה גדולים, אני אתקדם.

כזאת היא מדרגת המדבר: הפוכה מכל שאר המדרגות. זוהי לא ההתפתחות הטבעית שנובעת מתוך הטבע ומגיעה בפני עצמה. הייסורים לא יעזרו כאן, הם לא ידחפו אותי קדימה. מה שיעזור לי ללכת קדימה זה רק היגיעה הפרטית שלי, ריכוז הכוחות, שימוש בכל עצות המקובלים וכל האמצעים שישפיעו עליי ויעוררו בי את גדלות המטרה, כדי שאשתוקק אליה.

והמטרה היא ההשפעה, שאליה אני הולך ללא כל החשבונות, המטרות והרווחים האחרים. אלא ההשפעה בעצמה, בעלמא, ולא יותר מכך.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 28.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שני הכוחות המניעים של ההתפתחות
צורת הביניים בין האדם לבין הבורא
האור הוא האנרגיה של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest