דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תקבל יותר ממה שביקשת!

תקבל יותר ממה שביקשת!

שאלה: מדוע אנחנו נותנים יגיעה במקום אחד, ומוצאים במקום אחר?

תשובתי: אני נותן יגיעה בכל הדברים שנמצאים ברשותי, אני עובד עם מה שניתן לי: אני עצמי, הקבוצה, המורה, הספרים. ואת כל זה אני עושה בצורה אגואיסטית.

אני נותן יגיעה למען עצמי, "לא לשמה", מתוך רצון להרוויח: לגלות את העולם העליון, את הבורא, כדי שהכול יהיה לטובתי! ודאי שאי אפשר בצורה אחרת, ואני חושב רק על עצמי. בין אם אני מבין את זה ובין אם לא, זאת המציאות.

ועל אף שאני דורש: "תן לי!" ורוצה למלא את עצמי, בכל זאת, מפני שאני מתעסק במשהו כל כך מיוחד, הוא מבצע את ההיפוך, את המהפך, ואני מקבל משהו שלא ביקשתי!

הרי לא ביקשתי השפעה אמיתית. אינני מסוגל לבקש אותה. אבל אני מקבל אותה. זה כל הטריק: כביכול מרמים אותנו! ואנחנו לא יודעים את זה, והולכים על השקר הזה.

כך הבורא ברא את זה, אבל אתה צריך למלא במדויק את כל התנאים, כמו במרשם: לקחת 10 גרם מכאן, 10 גרם משם, לערבב, לשתות – ותהיה לך תרופה. זה מה שאומרים המקובלים: יש לך קבוצה, מורה, ספרים. אתה צריך לארגן את כל זה לעבודה, בכוונה מיוחדת. תעסוק בזה – ובסופו של דבר תקבל!

אבל מה תקבל? אפילו אם אינך מסוגל לבקש את ההשפעה (הרי ידוע מי אתה ומה אתה), אך אם תקיים במדויק את כל התנאים הללו יחד – זה יעבוד, ותקבל אותה.

כך זה עובד, ולכן זה נקרא "סגולה"! אפילו המלאכים התלוננו לבורא מדוע נותנים לבני האדם משהו שהם לא ביקשו. אבל דווקא כך בנויה המערכת הזאת.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נגד הזרם
הסגולה
הנס שעומד לקרות או-טו-טו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest