דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להדליק את הנר שלך

להדליק את הנר שלך

הרוחניות נבנית מתוך הדברים המנוגדים אליה, מתוך חוסר ההסכמה שמתעוררת באדם בכוונה, על מנת לבנות בו יחס נכון לגילוי המערכת ששולטת עלינו. המערכת הזאת עכשיו נסתרת מאיתנו, מפני שאיננו מסוגלים לגלות אותה. הרי אנחנו בנויים מרצון לקבל בלבד.

אם אנחנו בונים מעל הרצון לקבל הזה עוד רצון אחד: רצון להשפיע, אם נתחיל להבין מהי השפעה – באותה המידה נתחיל לראות ולהרגיש את המערכת שמנהלת אותנו, שנמצאת מחוץ לנו וקושרת אותנו זה לזה.

אנחנו מרגישים שאנחנו אגואיסטים בודדים וכל אחד חושב על עצמו ומרגיש רק את עצמו. זהו הכוח הראשון שקיים בטבע. והכוח השני שפועל בו, קושר דווקא את כל האגואיסטים הללו זה לזה. אך הרשת הזאת נשארת בלתי נראית עבורנו, מפני שאין לנו את החושים שיוכלו לגלות אותה.

אך אם אנחנו מתגברים על כל השאלות הקשות, על כל הבעיות, על חוסר ההסכמה שלנו עם המערכת שמנהלת אותנו, ומקבלים את שליטתה כטובה ונכונה (על אף שלרסיסי האגו שלנו לא נראה שהיא מחברת אותנו) – אז אנחנו מתחילים לגלות את פעולותיה.

כל אחד מאיתנו הוא אגואיסט קטן ששקוע בתוך האגו הקטן שלו. אך הקשר בינינו מתבסס על אהבה ושייך למערכת טבע שונה לגמרי. וכאשר אנחנו מתחילים לגלות את המערכת הזאת, אנחנו מבינים שהיא פועלת על פי חוקי ההשפעה.

אם אנחנו רוצים לגלות את המערכת הזאת, אנחנו צריכים להתעלות מעל עצמנו. עכשיו אנחנו שואפים להתחבר על ידי הקשרים האגואיסטיים, כלומר, להפיץ מתוכנו אגואיזם לכל המערכת הזאת ולנצל זה את זה. אבל אם לא נסכים לכוונה האגואיסטית הזאת ונלך מעל לרצון שלנו, כאילו אנחנו שואפים לבנות את הקשרים הנכונים – גם אם לא נוכל לעשות זאת, נתחיל לבצע פעולות שמובילות לכיוון הזה.

קודם כל, אנחנו נבנה קבוצה. לאחר מכן, נתחיל ללמוד יחד את היחסים החדשים הללו. ואז זה ימשוך אלינו את האור המקיף, המחזיר למוטב. האור הזה מוחק את הכוונות האגואיסטיות שלי כלפי האחרים ומשנה אותן לכוונות נכונות. בצורה כזאת אני מתחיל בהדרגה לגלות את המערכת בצורתה האמיתית.

ראיית המערכת עוזרת לאדם להתקדם. לאחר שהוא מגלה אותה, הוא כבר מתחיל להשתמש בה לעבודה.

לכאורה, לא ברור בשביל מה האדם צריך לגלות את המערכת הזאת. אך העניין הוא, שהגילוי מוסיף לנו עבודה, שלא נעשית קלה יותר כתוצאה ממנו, אלא להיפך, היא נעשית קשה יותר, ומוסיפה יותר קושיות ושאלות.

רק על ידי בירור הקושיות והשאלות האלה – בזכות העלייה מעליהן, נוצרת ה"פתילה", המקום שבו האור יכול להיאחז בתוך ה"שמן". ואז השמן הזה נדלק על ידי הקושיות שיוצרות את הפתילה. וכך אנחנו מתקדמים לקראת רכישת הרצונות להשפיע.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 25.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרגע הבא הוא הצעד שלך קדימה
הנר שלי
אמצעים להתקדמות רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest