דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חייבים להיכנס למערכת

חייבים להיכנס למערכת

שאלה: כיצד אנחנו נראה את מערכת קשרי ההשפעה בינינו, כאשר היא תתגלה לנו?

תשובתי: את המערכת הזאת אנחנו צריכים לראות בינינו עכשיו, לאחר הכנס. כל אחד צריך לראות את הנקודות שבלב, ולהבין שעל אף שהוא מרוחק מהאחרים, רשת הקשר קיימת בין הלבבות שלנו.

קיימת המערכת הפנימית יותר – של כל החברים שלנו (ובתוכה קיימת המערכת העליונה – של כל מקובלי העבר), ומסביבה ישנה המערכת החיצונית יותר – כל האנושות. וכולם קשורים זה לזה, והחיבור הזה לא משתנה. הוא קבוע. מה שנשבר הוא רק היחס הנכון שלנו.

כמו שאנחנו אומרים בעולם שלנו: "נוצר קרע ביחסים". כלומר, הם היו טובים, והפכו לרעים. היחסים נשארו, רק שהם התקלקלו.

אנחנו צריכים לגלות את המערכת הזאת, שבה כולנו מחוברים יחד. אי אפשר לקרוע או לשנות את הקשרים הללו. אפשר לשנות רק את היחסים שבתוך הקשרים. ועכשיו תלוי בנו איך אנחנו נגלה את החיים בתוך המערכת הזאת.

וזה נוגע לכל העולם. עבורנו – זוהי פעולה פנימית, "ההפצה הפנימית" שלנו. וביחס לעולם – זוהי ההפצה החיצונית. וכך ייווצר שיתוף הפעולה בין שתי המערכות הללו.

האדם צריך להרגיש מבפנים שזה כך. והוא יתחיל לאט לאט לראות שהעולם שלנו הוא עולם מדומה. ככל שהוא ישייך את עצמו למערכת הזאת וירגיש שהוא תלוי בה – הוא יראה שכל מה שמתרחש בחיים שלו, אפילו בחיים הגשמיים, החיצוניים לגמרי (בעבודה וכדומה), תלוי בעוצמת ההימצאות שלו באותה המערכת.

ואז כל הפעולות הגשמיות, הצורות הגשמית, כל העולם שאתה רואה מסביבך – יתחיל לקבל צורה של איזה מין משהו נפוח חיצון, כמו בובה שמתלבשת על כף היד, שנעה הודות לידו של הבובנאי שמשחקת איתה, כאילו היא חיה.

כך אתה תראה במקום בני אדם – את הקשר שלהם עם המערכת הכללית, ותבין מה מניע אותם, אילו אותות הם מקבלים מהמערכת ומה התגובות שלהם. אתה תראה שבתוך כל אחד פועל הקשר שלו עם כל שאר המערכת, ולא יותר מכך. ואותה ההתלבשות של איזשהו גוף כלשהו, היא כמו ענן, שאין לו שום ישות עצמאית.

כל עוד איננו רואים מולנו את המערכת, מצטיירים לפנינו כל הגופים הללו וכל העולם הזה, כדי להראות לנו שקיים משהו ולתת לנו את חופש הבחירה לחדור פנימה ולהתחיל לחיות בעולם האמיתי.

ודווקא לשם אנחנו צריכים להיכנס עכשיו. הכנס נתן לנו את נקודת הקשר עם המערכת הזאת, שבה אנחנו צריכים לאחוז, כדי להתחיל לראות מתוכה את המערכת. זוהי חובתנו.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 25.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להדליק את הנר שלך
סוף לאשליה או החלפת הפרדיגמה
כשנהיה צפוף תחת קורת הגג הישנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest