דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הניצוץ שמסתתר בתוך האבן

הניצוץ שמסתתר בתוך האבן

לא קל לאדם להתקרב לחכמת הקבלה, ובהתחלה הוא לא מבין בשביל מה צריך אותה. הוא חושב: "מה זה משנה לי כמה מלאכים יש בשמיים?", והוא בכלל מפחד מכך שחל איסור לעסוק בה, וכל הסובבים מניאים אותו מזה. גם החילוניים וגם הדתיים – כולם בסופו של דבר מתנגדים לחכמה הזאת ומתרחקים ממנה באופן אינסטינקטיבי.

אנחנו בנויים כך, שבאופן אינסטינקטיבי, בתוך הטבע שלנו, אנחנו שונאים את חכמת הקבלה ולא רוצים אותה. ואם אנחנו פתאום רוצים אותה, אנחנו לא באמת רוצים את חכמת הקבלה, אלא נמשכים למיסטיקה, וחושבים שהיא תאפשר לנו לגלות את העתיד ולהשתמש בכל מיני סגולות ורפואות.

אבל חכמת הקבלה האמיתית שנואה על הטבע האגואיסטי שלנו, מפני שהיא מדברת על גילוי תכונת ההשפעה, שהיא דבר שמנוגד מאיתנו לחלוטין! ולכן טבעי הדבר, שבתוכנו, בתת-הכרה, אנחנו לא מקבלים אותה ודוחים אותה לחלוטין. לא יכול להיות בי שום רצון אליה, אם אני מתאר לעצמי את הצורה הנכונה שלה.

וזאת מחיצת הברזל שמפרידה אותנו מחכמת גילוי הבורא. זהו המחסום הפנימי שבנו, שאינו מאפשר לנו להבין ולהרגיש, שמרחיק אותנו זה מזה כמו שני קטבים, כמו שני הפכים. כי חכמת הקבלה מדברת רק על ההשפעה, ואילו אנחנו דואגים רק לקבל ולא מסכימים להשפעה בשום פנים. וזוהי מחיצת הברזל שעלינו לפוצץ.

לא מדובר על כך שכשאנחנו יוצאים להפיץ את חכמת הקבלה אנחנו צריכים לפוצץ את מחיצת הברזל שקיימת בכל האחרים, את העקשנות וחוסר ראיית העתיד שלהם. אנחנו בעצמנו צריכים לשבור את מחיצת הברזל שבתוכנו, את חוסר הרצון שלנו להגיע להשפעה ואת השנאה שלנו כלפי תכונת האהבה האמיתית. זאת כל הבעיה.

לכן, בהקדמתו ל"תלמוד עשר הספירות", בעל הסולם פונה לאדם ומחפש בתוכו את אותה הנקודה שדרכה אפשר לחדור לליבו. כדי לעשות סדק באבן הזאת, לחדור דרכה ולמצוא בתוך לב האבן הזה את הניצוץ, שממנו כל אחד מאיתנו יתחיל לאחר מכן לבנות לב חדש מבָּשר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 19.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אל תיכנע לזרם הרדום
לפוצץ את מחיצת הברזל שבלב
המתאם ביני לבין העולם החדש

One comment

  1. אני מרגישה את הכאב שלך לכך שלא כולם נמשכים לחכמת האמת.
    אני כבר 10 שנים תלמידה שלך ולא מצליחה לצאת מעצמי,זה מאוד כואב לי.
    אני רוצה להתרוממם ואז מגיעות בעיות שקשה לתארן במילים.
    אני יודעת שאתה עובד בעיקר עם גברים ועבודה איתם.
    אשמח לדעת שוב ושוב איך אשה יכולה להתרומם מהחיים האלה (אגב אני מתעסקת בהפצה).
    בכנס שלושה ימים הבנתי קצת מה זה השפעה כי מאוד דאגתי שהגברים יתחברו.
    למה אני לא יכולה להמשיך עם הדאגה הזו?
    תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest