99 + 1

מה שמצטייר לנו בעולם הזה, כחברה, כסביבה הסובבת אותנו, כאנושות, זה ההשתקפות של המצב האין סופי שלנו במסכים שלנו שהם עדיין אגואיסטיים. כך מתראה לנו העולם אין סוף שבו אנחנו נמצאים כבר עכשיו.

אם האדם מתחיל לקשור את עצמו עם מטרת הבריאה בכך שרוצה להשׂיג את הבורא ולהשתוות אליו בתכונותיו, כדאי לו להתכלל בחברה ולהשתמש בה לצורך ההתקדמות שלו. המטרה שלי היא להשיג את הבורא, לזהות את עצמי עימו ולהידבק בו. זה קובע את כל היחס שלי לחברה, לחברים ולעצמי.

זה החלק של האנושות שישנה בו ה"נקודה שבלב". קודם כל, הנקודה הזאת מחייבת את האדם להשׂיג את הבורא ועם המטרה הזאת הוא מגיע לקבוצה. אחר כך הוא מגלה שכדי להשׂיג את הבורא אנחנו חייבים להתחבר, כי באופן כזה אנחנו מפתחים את הרצון להשפיע שלנו. הודות לרצון להשפיע שאותו אנחנו נשׂיג, בכך שמפתחים הדדית זה את זה אנחנו נגלה את הבורא.

אבל קיים גם החלק השני של האנושות, שמהווה "99%" ממנה, שבו ה"נקודה שבלב" עוד לא התעוררה, ולכן הם אינם מרגישים את הצורך בבורא ואינם משתוקקים אליו. הדבר היחיד שמניע אותם זה בעיות החיים, והבעיות הללו צריכות להיות כאלה שיהיו מותאמות להתפתחות שלנו, כלומר, עליהן להיות תוצאה של חוסר החיבור בין בני האדם.

ואז גם הם ירגישו בצורך להתאחד, לא לקבוצה כלשהי אלא לחברה אנושית גדולה ורחבה. מטרתם היא להגיע לחיים גשמיים טובים שמושׂגים באמצעות איחוד העָם או איחוד כלל האנושות.

הם כמובן אינם נדרשים לעבור את אותם המצבים שעוברים בקבוצות, אלא הם רק צריכים לדעת כיצד להתחבר ביניהם בצורה הנכונה לחברה הומוגנית ואחידה שכל מטרתה זה להשׂיג יציבות, ביטחון ומילוי גשמי.

אך מאחר ששתי הקבוצות האלה קיימות בקשר ביניהן, האחת בתוך השנייה, אז הקבוצה הראשונה שמשתוקקת לבורא ולכן התאחדה, לא בגלל הבעיות של החיים הגשמיים האלה אלא בשל הרצונות והצרכים הרוחניים, היא מקרינה על הקבוצה הגדולה את הערכים שלה ובכך מחייבת אותם להתחיל לחשוב שקיימות מטרות ראויות ונעלות עוד יותר חוץ מהחיים האלה. שקיים רווח גדול עוד יותר!

אז הקבוצה השנייה, ה-"99%", מתחילה פתאום להרגיש את המטרה העליונה ואת הצורך להשׂיג אותה, וכך היא מתקדמת. בסופו של דבר, שתי הקבוצות האלה מתחילות להתקרב זו לזו. למרות שמלכתחילה הן הציבו לעצמן מטרות שונות, אך לאחר מכן עבור הקבוצה השנייה, עבור האנושות, פתאום מתגלה האפשרות להשׂיג חיים נצחיים ומלאים עוד יותר גבוהים מאשר האידיאל הגשמי הקודם. ואז אז מקבלים את הרצון החדש הזה.

יוצא, שבסופו של דבר כולם מתאחדים וחוזרים למערכת אחת כפי שהיה במחשבת הבריאה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בין הבורא והאנושות
הנה כדורגל, הנה אינטרנט, הכל בסדר
נציגי העולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest