דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תתחבאו מאחורי מסך המחשב

אל תתחבאו מאחורי מסך המחשב

שאלה: לאחר החיבור שהרגשנו בכנס, האם אדם שלומד איתנו באינטרנט צריך ללכת ולחפש לעצמו קבוצה פיזית?

תשובתי: בימינו, "ללכת ולחפש" – זה לא כמו מה שהיה לפני 200 שנה, כשאדם היה יוצא מביתו עם מקל ומתחיל לחפש. עכשיו האדם נכנס לרשת האינטרנט וכבר נמצא יחד איתנו, בקבוצה הכללית. הוא כבר היה בכנס ומבין מה זה.

האם הוא צריך לחפש לעצמו קבוצה פיזית? – אני לא יודע אם יש לו אפשרות כזאת. יכול להיות שהקבוצה הקרובה ביותר נמצאת במרחק של כמה שעות נסיעה ממנו.

אבל בכל זאת צריך להשתדל להיות במגע עם בני אדם. לפעמים צריך להרגיש עד כמה אתה לא רוצה בו. יכול להיות שכשאתה מתקשר עם האחרים באופן וירטואלי, נראה לך שאתה כבר במצב אידיאלי ושכבר התחברת איתם לגמרי, אך אתה בעצם מסתיר את עצמך מאחורי מסך המחשב. אז תצא מהמסך שלך ותתחבר איתם באמת. תראה, האם זה אפשרי או לא…

ודאי שעכשיו, לאחר החיבור שלנו בכנס, אנחנו מתחילים להרגיש בלבול, דחייה, פירוד – מצבים הפוכים מהאיחוד: זה כנגד זה. כי כדי לגדול, אנחנו תמיד צריכים ללכת על שתי הרגליים. לכן אל תתפלאו מכך שפתאום אנחנו מוצאים את עצמנו במצבים הפוכים. בסופו של דבר אנחנו צריכים להתרגל לכך שהם חייבים להחליף זה את זה לסירוגין, לבוא בזה אחר זה.

לכן, אם האדם לא נמצא בקשר קרוב יותר עם איזושהי קבוצה, אז הוא לא עובר את המצבים האלה בצורה דרמטית, מהירה וחדה. כל זה "נמרח" אצלו. הוא בכל זאת חייב להיות באיזשהו קשר פיזי עם האחרים. כי אנחנו הרי נמצאים בעולם הזה ולא יכולים לבטל אותו לחלוטין. אנחנו לא יכולים להפוך את העולם הזה לעולם וירטואלי. אנחנו נמצאים כאן בגופים ובכל מיני קשרים בינינו, ולכן זה חשוב. בזכות זה שקיים בינינו קשר פיזי, אנחנו מזרזים את הזמן.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות: בסירה עם הקבוצה או על החוף?
אין מרחקים עבור הנשמות
לימוד וירטואלי או פיזי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest