דף הבית / משבר עולמי / הברגים האנושיים של העולם הטכנוקראטי

הברגים האנושיים של העולם הטכנוקראטי

אנחנו נכנסנו כל כך לתוך המשחק שנתמך על ידי דעתה של כל החברה, עד שהוא התחיל לשעבד אותנו בצורה מוחלטת. הגענו לכך שכל השכל שלנו והגישה שלנו לחיים קשורים לעבודה. האדם מפחד לצאת לפנסיה. הוא חושב: ומה אני אעשה מהבוקר עד הלילה כשאקבל כל כך הרבה זמן פנוי? הוא לא רגיל להיות אחראי על עצמו בצורה חופשית ולא רוצה להיות חופשי.

אפילו כשהוא חוזר מהעבודה הביתה הוא ממשיך לעבוד בבית – באותו המחשב. וכשהוא יוצא לחופשה הוא לא נפרד מהטלפון הסלולרי שלו ומהאינטרנט, ונשאר כל הזמן קשור לאותה המערכת, בדומה לבורג קטן שמשועבד על ידה, אחד מיני רבים.

הסגנון הזה, שנוצר במהלך עשרות השנים האחרונות, קבע כיוון כזה בחיי האדם, שלא מאפשר לו להרגיש חופשי. תארו לעצמכם שהוא היה עסוק שלוש שעות ביום בביצוע עבודה כלשהי שנחוצה לחברה ובכך מספק לעצמו את קיומו. ובשאר הזמן הוא היה יכול לנוח ולעסוק במשהו ששייך לנשמתו. אך אנחנו אפילו לא יכולים לתאר לעצמנו שדבר כזה אפשרי.

אנחנו כבר נכנסנו לעבדות כזאת, שאנחנו בכלל לא יודעים במה עוד לעסוק בחיים אם לא בעבודה. לכן אנחנו נצטרך לחוות מהפכה גדולה מאוד. הרי הטבע מציב עכשיו בפנינו תנאים חדשים, ומשנה מבפנים גם אותנו וגם את הסביבה הסובבת אותנו. הוא הורס את האדון שלנו – את כל החברה האנושית הענקית הזאת ששעבדה אותנו, ובכך מחייב אותנו להשתנות ולרכוש נקודת מבט חדשה על החיים.

החיים יהפכו להיות שונים לחלוטין – אנחנו נהיה מחויבים להתפתח כבני אדם. במקום לעבוד עשר שעות ולהמשיך לחשוב על העבודה במשך כל הזמן הנותר – אתה תעבוד שלוש שעות ובכל שאר הזמן תעסוק בדברים אחרים לחלוטין.

אבל עוד צריך להבין במה לעסוק. הרי אנחנו לא נתחמם סתם כך בשמש, בדומה לבהמות עצלות ושבעות שנחות לאחר האוכל ולא עושות מאומה, עד שיהיו רעבות שוב. אנחנו נצטרך לחפש לעצמנו עיסוק "אנושי" שבו חייב לעסוק האדם בעולם הזה.

מלבד שלוש השעות המוקדשות לעבודה והשעתיים שמוקדשות לעסקי הבית – כל שאר הזמן יהיה מלא לחלוטין בעסק החשוב ביותר עבור האדם: העסק שמביא מילוי לנשמה. והעבודה ומטלות הבית ייתפסו על ידו רק כדברים הכרחיים כדי לחיות בעולם הזה.

הוא היה שמח לא לעסוק בזה, מפני שהוא צריך למצוא את עיסוקו האמיתי, העיסוק הראוי לאדם, שבו הוא יעסוק במשך 7-8 השעות שיתפנו מהעבודה ושעבורו הוא ימסור את כל הנשמה.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם החדש, 01.12.2011

One comment

  1. מקסים, הלוואי שנגיע לזה כמה שיותר מהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest