תנאֵי העלייה

בכל פעם שאני מתחבר חזק יותר עם החברים, אני למעשה מתחבר לא עם האנשים הגשמיים ולא עם החברים שאני רואה לפניי, אלא עם הרצון הפנימי שלהם, שהבורא הכניס בתוכם והכין עבורנו בסולם המדרגות הרוחניות כדי שתמיד יהיו לנו האמצעים לעלות למעלה.

אני נכלל בחברים ובעזרתם עולה למעלה. שוב נכלל ומתחבר איתם – ושוב עולה.

המצב הראשון זה אני במדרגה הנוכחית שלי. כדי לעלות ממנה אני קודם כל צריך לקבל רצון גדול יותר. חוץ מזה, אני צריך למשוך את האור אל הרצון הזה שיתקן אותי. קיימים שני גורמים מכריעים בדרך שלי: הקבוצה, שמגדילה את הרצון שלי, והאור, שמתקן את הרצון הזה. בצורה כזאת אני עולה למדרגה הבאה.

התנאי הראשון המוקדם ביותר הוא: "עשה לך רב", כלומר, להגדיל בעיניי את המטרה. ללא גדלות המטרה אינני מסוגל להתחיל לעבוד עם החברים.

אבל גם לצורך גדלות המטרה אני צריך חברים. אינני מסוגל להגדיל לבד את המטרה ולרצות להשיג השפעה והשתוות לכוח ההשפעה הכללי שמנהל את כל הבריאה. אני חייב לשם כך להתפעל מהסביבה. יוצא שהסביבה דרושה עבורי כבר מלכתחילה.

אחר כך אני צריך לקבל מהם רצון גדול כדי להשיג את המטרה הזאת, כי העובדה שהמטרה חשובה עדיין לא אומרת שאני ארצה להשתוקק אליה. אני מקנא בחברים שמשתוקקים אל המטרה הזאת ואני לוקח מהם את הרצון הזה. לאחר מכן אני עוד צריך לעבוד על החיבור איתם, "לקנות אותם", על ידי זה שאני משקיע בהם את הכוחות שלי כדי למשוך דרכם את האור המחזיר למוטב.

יוצא, שכל העבודה, בכל השלבים, אפשרית רק בתוך הקבוצה! ורק בעזרת החיבור העוצמתי שלנו נוכל לעבור את כל השלבים האלה ולהשיג את המטרה. מתחילת הפעולות ועד סיומן, כל מה שקובע את הפעולה ההדדית ביני לבין הסביבה זה העבודה שלי בתוך הקבוצה.

לכן, התנאי "עשה לך רב וקנה לך חבר" הוא תנאי הכרחי לכל הפעולות שלנו בכל מדרגה, עד לגמר התיקון ממש. סביב זה מתנהלת כל העבודה ולזה מוקדשים כל החיים שלנו הפנימיים, האישיים, החברתיים, הלימוד, ההפצה. הכול מיועד רק כדי לחזק את הסביבה ואת השפעתה עליי, וכן לקרב אותי לסביבה כדי שאוכל להשקיע בה יותר.

לכן, כשאנחנו מתאספים יחד מבלי להימצא עדיין במדרגות הרוחניות, במקום שבו אין מרחק בינינו, אנחנו מתחברים, רואים, מרגישים זה את זה בחושים הרגילים, עלינו להשתדל מאוד להתפעל ולהתרשם מהרצון של החברים, מהגובה שלהם, מההשקעה הגדולה, מהרצינות והנאמנות למטרה.

ככל שנחשיב את התכונות האלה, כך תהיה לנו האפשרות להתחבר ולדרוש שהאור העליון יתקן את החיבור שלנו ויתגלה בתוכו בצורת אור פנימי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 01.12.2011

 ידיעות קודמות בנושא:
הסולם מהחושך המוחלט אל האור
125 צעדים לגילוי העולם העליון
125 מדרגות בתיבת ההילוכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest