דף הבית / כלכלה / כסף / רוצים צדק חברתי!

רוצים צדק חברתי!

ללא ערבות הדדית לא ניתן להגיע לצדק חברתי.

כיצד צריך להיראות צדק חברתי? קיימות עשרות שיטות ותוכניות שלגמרי אינן תואמות זו לזו. באף אחת מהן אין תשובה על השאלה הזאת, מפני שאתה לא יכול להגיע לצדק אם אינך רואה את כולם כמשפחה אחת.

אתה צריך להגיע למצב פנימי שבו כולם שווים בעיניך: אתה יושב יחד עם כולם סביב שולחן עגול כמו במשפחה, דן בבעיות המשותפות ומרגיש שכולם קרובים אליך בצורה שווה. רק אז תוכל לחלק לכל אחד את העוגה המשותפת ולפתור את הבעיות יחד עם כולם, כשאתה מתייעץ איתם ולוקח בחשבון את כל הדעות שלהם, מפני שהם יקרים לך. רק אז אתה מגיע לצדק חברתי. אי אפשר אחרת!

לכן כל הסיסמאות היפות שלהם נידונו לכישלון, כמו בברית המועצות. היום צריך לפנות לכולם, להכין בהדרגה את האוכלוסייה, להסביר ששביתה היום היא לא שיטה. רוצים צדק חברתי? – בבקשה, יהיה לכם צדק אם תהפכו להיות שווים. באיזו צורה מגיעים לשוויון?

אתה עני ורוצה שלא יהיו עשירים? בוא נעשה את זה על ידי ערבות בין כולם.

אתה עשיר ורואה שאתה לא יכול לנהל יותר שום דבר? – לא, אתה יכול לנהל ולקבל תענוג מהניהול. רק לא מהכסף בצורת האפסים בחשבון הבנק שאתה לא צריך אותם, אלא מהרגשת הוקרת התודה על הניהול שלך.

אנשי התעשייה והפיננסים הם הרי אנשים ענקיים. הם השיגו הכול ביגיע כפיהם ויודעים לנהל מערכות עצומות. תשאירו להם את מה שהם יכולים לעשות, רק תנו להם תענוג אחר. היום הם מקבלים רק ייסורים מכך שבורחים מהם המיליונים שלהם והשלטון חומק מהם. תנו להם דבר אחר: כבוד, הערצה, התפעלות ממה שהם עושים למען החברה, והם יבואו לקראתכם.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם האינטגרלי, 30.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תענוגי העתיד
המקצוע המבוקש ביותר
השביבים הראשונים של ההכרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest