דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המפתח לקשר עם הבורא

המפתח לקשר עם הבורא

שאלה: מה לעשות כשאני מרגיש התעלות והתעוררות בזמן קריאת ספר הזוהר? איך אפשר לבקש תיקון במצב כזה?

תשובתי: בזמן קריאת ספר הזוהר, כמו גם קריאת המקורות האחרים, המאמרים, האגרות, "תלמוד עשר הספירות" – אני צריך קודם כל לבנות את התמונה הנכונה: איפה אני נמצא.

המציאות שבה אני נמצא מצטיירת לי בחושים שלי, ברצונות שלי. המציאות הזאת היא האור שמעצב אותי וגורם לי להרגיש ולחשוב שזוהי המציאות: אני והעולם שלי. בצורה כזאת יש לי קשר עם האור, עם הכוח העליון, שרוצה ללמד אותי לזהות היכן בדיוק אני נמצא, כי מלכתחילה אינני יודע ואינני רואה שום דבר, כמו תינוק שנולד זה עתה.

לכן, אני צריך קודם כל לעצב את התמונה הזאת בצורה נכונה. ישנו הרצון, שבתוכו פועל האור שרוצה לעורר אותו מבפנים, להתגלות בתוכו, לפי חוק השתוות הצורה. האור נמצא בתוך הרצון, ובכלל לא מחוץ לו, אבל ביחס לרצון הזה הוא נקרא מקיף, פנימי, חיצוני, רחוק, עיגול, קו וכן הלאה. כל אלה הן הצורות שבהן האור מתגלה כלפי הרצון. כי אנחנו הרי מדברים על הכול מצד הרצון.

אם אני מבין שכל העולם, כל המציאות, כל העולמות, כל האור – נמצאים בתוכי, אז עכשיו אני צריך לארגן את עצמי מחדש בצורה נכונה: איך ובמה אני פועל כדי להגיע להבנה ולהכרה המקסימליות האפשריות במצבי הנוכחי, ובכל פעם לגלות כמה שיותר.

הגילוי מגיע על ידי שני כוחות: כוח ההסתרה וכוח הגילוי. תמיד קיימים אצלנו שני ההפכים האלה. וכך גם בעולם שלנו: גם המציאות שאותה אני מרגיש ברגע הנתון כוללת בתוכה גילוי והסתרה. שניהם במקביל. כי ללא ההופכיות הנכונה ביניהם אני לא מרגיש לא צבעים, לא צלילים. שום דבר. יתר על כן, ככל שאני כולל בתוכי יותר כוחות של הסתר וגילוי, שמנוגדים זה לזה ומתחברים זה לזה – כך אני מרגיש יותר, מבין יותר ומחכים יותר.

לכן, כשאני קורא את המקורות השונים, אני רוצה לעצב את תמונת המציאות ולגלות אותה בצורה האמיתית, הנכונה והחזקה ככל האפשר. וזה לא חשוב אילו מקורות לקרוא ובאיזה סגנון. אם אלו ספרים שדרכם אני מעורר את כוחות הנשמה שלי, גם מצד הרצון וגם מצד המילוי שלו – אז זה לא משנה. זה יכול להיות "תלמוד עשר הספירות", "הזוהר", האגרות או המאמרים. העיקר – לעורר את ההתפתחות שלי.

ואז אני מבין את החשיבות של העסק שלי בתורה: האור המחזיר למוטב שטמון בה. כלומר, היא מקדמת אותי לגילוי תמונת המציאות האמיתית, שבה אני דבוק בבורא, במצב שנסתר ממני.

לכן, אנחנו קודם כל מעצבים את התמונה: יש אותי, והכול נסתר בתוכי. אני צריך לעורר את כוחות הנשמה שלי ובהם לגלות את המציאות האמיתית, שבה אני והבורא מתמזגים לאחד.

לאחר שעיצבתי את עצמי בצורה כזאת, אני עובר לצעד הבא: איך לעורר את עצמי על ידי הלימוד? ואז כל מה שאני קורא מדבר על המצבים המתקדמים שלי, שיכולים להיות רחוקים ממני או קרובים אליי, וזה לא משנה. מה שחשוב זה שבעזרת הסיפור שאותו אני קורא, אני משתדל לזהות בתוכי את הכוחות האלה, את הצורות האלה. ואינני שוכח שמדובר רק על הרצונות שלי, על הכוחות הפנימיים של הנשמה שלי, הקבלה וההשפעה. ולא חשוב אם הם נקראים בשמות מוזרים או בשמות שמוכרים לי מהמציאות הנוכחית. אני כל הזמן חושב רק: איך אני אגלה את כל הכוחות האלה כמרכיבים של הקשר שלי עם הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפסיכולוגיה של העולם הרוחני
להשיג את חכמת הבריאה
דרך הזוהר אל עומקי נשמתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest