דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תן לי את מה שאתה רוצה לתת לי!

תן לי את מה שאתה רוצה לתת לי!

ספר הזוהר לא נועד לכך שנלמד אותו, אלא כדי שנדרוש את התיקון. וזה לא משנה היכן האדם נמצא, באיזה מצב, באיזה מצב רוח, עד כמה הוא מבין וכיצד הוא מתייחס לחיים. לא חשוב איזה אדם זה. אם הוא פותח את הספר, הוא צריך לבקש איזשהו בירור, איזושהי התקדמות. האחד מבקש הבנה, והשני אולי מבקש חיים טובים.

אנחנו חייבים להבין שכל זה לא כל כך חשוב בהשוואה לבקשה להשיג את המטרה. אבל אינני יודע מהי אותה המטרה הזאת. כמו בחיים שלנו: אם הייתי יכול לקרוא את הזוהר כשהייתי בן שנתיים, היה לי כדאי לבקש ממנו משהו טוב, מה שהיה נראה לי כמו מטרת החיים. אבל מה הייתי יכול לבקש? איזשהו צעצוע?

משמע, שאני לא צריך לבקש בהתאם לרצון שלי: שיהיה לי נעים, טוב, או להיפך. למשל, המבוגרים אוכלים אוכל מסוים ונהנים ממנו. בשבילי זה חמוץ או מלוח, אבל להם זה מסב תענוג. הם עוסקים בדברים שאינני מבין איך אפשר ליהנות מהם, מאיפה בכלל יש להם רצונות כאלה, וכן הלאה.

כלומר אינני יודע מה בדיוק לבקש, לא מבחינת המעשים, לא מבחינת המילויים ולא לפי קריטריונים אחרים, אם מדובר על המצב האמיתי, שהוא באמת חשוב עבורי. המקובלים אומרים שעל ידי קריאת ספר הזוהר אתה יכול לבקש את מה שאתה רוצה. אבל גם אני בעצמי אינני יודע מה אני רוצה, מפני שהייתי מעדיף שלא יהיו לי הרצונות האלה, אבל אין מה לעשות…

אם כן, האדם חייב לגשת לקריאת הזוהר עם הבקשה על מה שהספר עצמו רוצה להביא לו. זה ללא ספק נכון. זה כמו שתינוק חכם מאוד היה מבין שכדאי לו לבקש להיות מבוגר, חכם, חזק, בריא ומוצלח, לפי איך שהספר מבין זאת.

אז בואו ננסה לבקש את זה, ושהזוהר יעשה איתנו כל מה שהוא רוצה!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ה"צעצוע" החשוב ביותר בחיים
מה שתבקש, זה מה שתקבל…
כיצד לקבל את השפע העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest