דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם שנבנה על פי בקשתי

העולם שנבנה על פי בקשתי

Laitman_2011-07-10_6165_w.jpg

העולמות העליונים מראים לנו את הדוגמא שעלינו להידמות לה. והחיבור בינינו הוא אותה התכונה שאנחנו מסוגלים להשיג על מנת להידמות לאור. על ידי החיבור עם האחרים, האדם בונה מעצמו פרצוף רוחני שמורכב מעשר ספירות.

הרי ההשפעה אינה יכולה להתקיים בשום צורה אחרת חוץ מעשר ספירות. ואם היא מקבלת את הצורה הנכונה, אז היא מתגלה כפרצוף רוחני, שאת גובהו אנחנו מסוגלים למדוד בהתאם לשלבי הסולם הרוחני בעולמות העליונים.

מסתבר שאנחנו יכולים למדוד את הגובה של הנשמה, כלומר את החיבורים בין הרצונות הבודדים, ולהבין איזו עוצמה אנחנו משיגים ביחס לנשמה הכללית כולה.

בסופו של דבר נשאר אותו הרצון שהבורא ברא, אך הוא מקבל צורה של ספירות: מקורות הארה שמגיעים אליי מכל העולמות שדרכם עובר האור הפשוט מעולם אין-סוף.

הבורא מציב לפניי את מערכת העולמות, כמקור האור שתמיד מוכן להשפיע עליי, כלומר להשפיע על הרצון שלי, אם הכנתי אותו לשימוש.

האור נמצא במנוחה מוחלטת, והצורה שבה הוא ישפיע עליי תלויה רק ברצון שלי. באור אין שינויים. כל השינויים הם רק בתוך הרצון שלי, שאותו אני יכול לשנות כאשר אני עובד על החיבור בקבוצה.

הרי החיבור בקבוצה הוא דווקא אותו הרצון שמעורר את המאור, מאלץ אותו להאיר ולהחזיר אותנו להשפעה, לקשר ההדדי.

לא יכול להיות רצון אחר מלבד זה שקיים בקבוצה ומכוון לחיבור. רק רצון כזה יכול למשוך את האור. הרי הוא מאותו הטבע. וכל יתר הרצונות הם אגואיסטיים ואינם ניתנים לתיקון.

הרצון היחיד שנלקח בחשבון הוא הרצון להתחבר עם החברים, עם הקבוצה, שבו האדם באמת מתעלה מעל גופו הגשמי, ורוצה להתחבר מעליו, "בראש". הוא מציב את ההשתוקקות הזאת לחיבור מעל לכל מטרותיו הפרטיות. רק בתנאי הזה האור מגיע לאדם דרך כל הספירות ומתקן את הרצון שלו, מחבר את הרצון הפרטי שלו לרצון הכללי.

בצורה כזאת אנחנו מתקנים את השבירה ומגלים בחיבור בינינו את הכלי של הנשמה שלנו ואת האור שממלא אותה.

ואז האדם רואה שהעולמות אינם קיימים בפני עצמם, מחוץ לאדם. כל זה קיים רק בכוח, ומתממש בכוח במידה ואנחנו רוצים להתחבר. ואז, בהתאם לעוצמה, לגובה ולאופי של החיבור הזה – אנחנו מגלים את האור העליון, שתמיד מוכן לזה. וזה נקרא שמתגלה לנו מערכת העולמות.

וללא בקשתנו, המערכת הזאת אינה קיימת. היא כולה נמצאת בעולם אין-סוף, במחשבת הבריאה להיטיב לנבראים. ורק ברגע שבו מופיע הרצון שדורש לתקן אותו למען החיבור, מתחילה לפעול מערכת ההסתרה ביחס לרצון הזה, שמתאימה לו בדיוק בגובה ובאופי, ומתוכה פועל עליו האור ומחזירו למוטב.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 14.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגוף הרוחני בצורה של ספירות
ממורכבות אינסופית לפשטות מוחלטת
תפתחו דרך לאור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest