לפני ההתקפה

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ההכנה לכנס הערבות בישראל

העבודה העיקרית שלנו היא לעלות מעל למחשבות והרצונות שלנו, להיות מסוגלים להתנתק מהם ולעלות לאותו הגובה שבו כולנו נמצאים יחד, למקום שבו נמצאת הנשמה. קיימת בעולם רק נשמה אחת.

לכן כתוב שלפני קבלת התורה בני ישראל היו צריכים להתנזר במשך שלושה ימים. כל אחד ניסה להתעלות מעל לכל דאגותיו הגשמיות, מעל למחשבות, הרצונות והחשבונות האישיים, כדי להקדיש את עצמו רק למטרה העליונה.

זה מאוד לא פשוט ודורש עבודה עיקשת וקפדנית, כמו שאנחנו אוספים זירעונים קטנים, עד שלא נאסוף את כולם, בזה אחר זה, ולא יסתיימו כל החשבונות האגואיסטיים שלנו. עד שבאדם לא יפסיקו להתעורר רצונות ומחשבות חסרי טעם, שמושכים אותו לכיוונים שונים, ואז הוא יהיה פחות או יותר מוכן להתכלל במחשבות וברצונות של הסביבה.

הפרישות, ההתנזרות והיגיעה הרבה שהאדם עושה כדי להכין את עצמו – הם דבר לא פשוט. האדם צריך לשבור את האגו שלו, לצאת מתוך עצמו, להתנתק מהקונכייה שלו על ידי מאמצים פיזיים ולהתכלל באחרים באופן פיזי. ולאחר מכן עליו להשתדל להרכין את ראשו ולקבל מהם את הרוח שלהם, שתשפיע עליו. אסור לו לאפשר למחשבות שלו שום חופש שיוכל לזרוק אותו בחזרה אל מחוץ לחברה, מחוץ לקבוצה הזאת.

האדם חייב להרכין את ראשו ולהשתמש בכוחותיו, בצורה גשמית ובצורה פנימית, רוחנית, מחשבתית ורצונית, כדי שהכול יימצא תחת שליטת הסביבה. אתה צריך לאבד את עצמך! האדם צריך להיות מושפע ממה שקיים בסביבה, כדי שלא יישאר לו לא השכל ולא הלב שלו, ושרק מה שקיים בחברה ישלוט בו וינהל אותו.

זהו השלב הראשון של ההכנה להתכללות ההדדית. אם נצליח לעשות את זה, יהיה אפשר כבר לדבר על השפעת הכוח העליון, כוח הקבוצה.

הקבוצה היא לא אותו המבנה הפיזי שאנחנו מתארים לעצמנו – לא הקבוצה של הגופים הפיזיים. הכוח הפנימי של הקבוצה ישפיע עלינו, ובתוכו האור המחזיר למוטב, שייתן לכל אחד את הקדושה, את ההתעלות מעל עצמו. ובהתעלות הזאת הוא יוכל להרגיש את הכוח הכללי שממלא את הבריאה, ואז הוא יבין על מה היה מדובר.

לכן, הדבר החשוב ביותר בזמן הכנס שלנו ולפחות שלושה ימים לפני תחילתו (וכבר מהיום להתחיל להרגיל את עצמנו לכך) – זה להימצא מעל לכל המחשבות והחשבונות הזרים, ולהסתפק רק בהכרחיות, שאינה משאירה כל בחירה. ובכל דבר להתנהג באמונה למעלה מהדעת.

אנחנו צריכים לפתוח בהתקפה אמיתית, במיוחד בשלושת הימים האחרונים שלפני הכנס, ימי הפרישות וההתנזרות, גם מהגשמיות וגם במחשבות וברצונות, כדי להימצא רק בהשתוקקות אחת ולהרגיש כמה שפחות הפרעות.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ההכנה לכנס הערבות בישראל, 11.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להגיע לכנס עם לב בוער
מתכוננים לניתוק
לפני האירוע החשוב ביותר בחיינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest