דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו נתנפל יחד על פרעה

בואו נתנפל יחד על פרעה

Laitman_2011-01-04_congress-we_9809.jpg

שאלה: האם קיימת אפשרות לבצע קפיצה גדולה בעולמות הפנימיים בזמן הכנס?

תשובתי: בכנס אנחנו קופצים רק מהמצב הנמוך ביותר שלנו, שאפילו אין לו שם ואינו שייך לסולם הרוחני. אנחנו נכנסים למדרגה הרוחנית הראשונה שלו. זאת לא קפיצה.

צריך להבין את ההבדל בין עבודת ההכנה שלנו לבין הכניסה לסולם המדרגות הרוחניות והעבודה במדרגות האלה. עבודת ההכנה שלנו היא מאוד קבוצתית: אני נכלל באחרים, הם משפיעים עליי ואני עליהם. אין לי בינתיים אישיות אינדיבידואלית עצמאית ברוחניות. אני עדיין לא קיים כאישיות רוחנית.

ולכן, אם אני נכלל באלפי אנשים שנמצאים סביבי, אז אני מקבל מהם את שיקולי הדעת שלהם, הרצונות שלהם והכוחות שלהם, וכמו בעולם שלנו, אני מנצל את האפשרויות שקיימות בחברה כדי לנצל את הדרך שלי בצורה משמעותית. זה כמו שלוקחים אדם מהג'ונגל ומחנכים אותו להיות נסיך, כמו פיגמליון.

כולנו יכולים לקבל תמיכה מהראש הכללי, מהלב הכללי, מההתכללות ההדדית. וכאשר אני נכלל בשדה הכללי שיוצרים האחרים, ושמשתתפים בו כל המקובלים של הדורות האחרונים, כל הנשמות, כל הנשמה הכללית – אז אני מקבל את הכוחות שמאפשרים לי לבצע קפיצה.

מתברר שהאחרים עבדו 20 שנה כדי להשיג את המדרגה הרוחנית, ואני הגעתי לפני כמה שנים (אך לפחות 3-4 שנים, כי לכל אחד דרוש איזהו זמן מינימלי), אבל הכול תלוי רק ברצון שלי. אני יכול להתכלל בחיבור הכללי הזה ולעלות יחד עם כולם.

כמו כן נאמר: "פנו אליי ואני פורע", כלומר, אפשר לקבל את המצב הרוחני כמקדמה ולאחר מכן לשלם עבורו. זה אפשרי.

אך כאשר האדם כבר מתחיל לעלות במדרגות הרוחניות – שם מתרחשת התפתחות יותר אישית. ועל אף שגם היא מותנית בהתכללות הדדית עם האחרים, אבל שם האדם מתחיל לעבוד במודע עם האור ולברר את הרצונות.

לכן, כל אלה שבינתיים אינם נמצאים בהשגה הרוחנית, יכולים להידבק בחברה כמו קטן שנאחז בגדול. הכול תלוי רק ביגיעה של האדם: ניתנת לו ההזדמנות להשתתף בכנס ולהיכנס לרוחניות, על חשבונה של כל המערכת.

גם אנחנו לא חוזרים על אותם התיקונים שביצעו לפנינו האנשים הגדולים מהדורות הקודמים. אנחנו כמו ילדים קטנים, שאותם הם לוקחים על הידיים שלהם, ולכן אנחנו יכולים לעלות גבוה יותר. אנחנו עומדים על הפלטפורמה שהוכנה על ידם.

ואותו הדבר יקרה עם המתחילים שיצטרפו אלינו בכנס. הם יקבלו את אותה התמיכה מאיתנו, מ"הדורות הקודמים" שלהם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 13.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נעורר את עצמנו על ידי האור
הכנס מעורר בנו את החיים
להפוך עץ יבש לעץ החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest