דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תחכה לגלגול הבא

אל תחכה לגלגול הבא

נאמר שמצווה מגינה ומצילה בזמן שהאדם עוסק בה, והתורה מגינה ומצילה בין בזמן שהאדם עוסק בה ובין בזמן שהוא אינו עוסק בה.

"מצווה" היא העבודה של האדם עצמו, המאמצים שלו להשיג את העולם הרוחני. ולכן היא פועלת רק בזמן שאתה פועל. ובזמן שאתה ישן או מעביר זמן ללא תכלית – בזמן הזה החיים חולפים ללא כל תועלת.

בכל שעה שאתה נמצא במחשבות וכוונות נכונות ומבצע פעולות כלשהן שמאמתות את הכוונה שלך – הרי שכל רגע עובד ומעורר אותך למדרגה הבאה. עליך לגלות את הרצון, ההשתוקקות לעלות למדרגה העליונה, והיא תתחיל להאיר לך.

ככל שתשתוקק אליה יותר, כך היא תאיר לך חזק יותר. זהו חוק הפיזיקה של העולם הרוחני. ואם אתה לא תפעל, שום דבר לא יקרה.

אבל אם כבר נתת יגיעה להתקדמות רוחנית, אל תצפה לקבל מייד את התורה ולהרגיש מייד את האור המחזיר למוטב. הוא יכול להתגלות בצורה שאתה בכלל לא מצפה לה, ובזמן בלתי צפוי לחלוטין. על זה נאמר שהתורה מגינה ומצילה בין בזמן שעוסקים בה ובין בזמן שלא עוסקים בה.

זהו תהליך שאינו תלוי בך. אתה לא יודע את כל החוקים האלה, מתי טוב יותר שהאור יאיר, מה טוב לך ומה מזיק לך. זה לא בשליטתך וזה תלוי בשורש הנשמה שלך, וגם בתהליך ההתפתחות הכללי של כל הנשמות. יש כאן חישובים רבים, בהתאם ל"משפטי הנשמות".

לכן, אתה לא מתחיל להרגיש מייד את האור, אבל הוא פועל תמיד. אל תחשוב שהוא אינו פועל. אפילו אם נדמה לך שעשית כל כך הרבה, השקעת מאמצים רבים ושום דבר לא קורה – זה עדיין לא ידוע. יכול להיות שתרגיש את התוצאה רק בעוד שנה.

ובינתיים, הגלגלים מסתובבים בתוכך והאור עובד עליך במלוא עוצמתו, אבל אתה לא מבין את זה. הרי בהתחלה השינויים מתרחשים בדרגות הדומם, הצומח והחי. והם מתפתחים כל הזמן. וייתכן שבנשמה שלך יש רצון עמוק מאוד, "עביות" גדולה, שבה צריכים להתבצע התיקונים העיקריים שלך, שקודמים להכרה. ולכן אינך מרגיש אותם.

ישנם הרבה אנשים כאלה, שהתקדמו בצורה טובה מאוד, ורגע לפני הרגע המכריע, הם עוזבים ויורדים. אתה רואה את זה ולא יכול לעשות דבר, כי הרי פועל כאן חוק נוקשה מאוד. אם לא הנחת על כף המאזניים לפחות גרגיר אחד כדי להטות את האגואיזם שלך, אז הכף הנגדית, שעליה אתה עומד, לא תתרומם. וכך אתה נשאר למטה.

אבל לא צריך להתייאש מרחמיו של הבורא! כעבור זמן מסוים ההזדמנות הזאת תחזור אליך, במצב אחר, ובמדרגה הבאה, אבל שוב ייתנו לך הזדמנות להמשיך. על אף שזה יכול לקרות עוד זמן רב, ואולי אפילו רק בגלגול החיים הבא.

מתוך שיעור של מאמר של הרב"ש, 10.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור תמיד יעזור לך
רק טיפש אוכל את עצמו
הגנה כפולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest