השתתפות חובה

ישנו רצון לקבל וישנו רצון להשפיע. כל הבריאה היא הניגוד ביניהם. הרצון להשפיע מנהל את הרצון לקבל כדי להביא אותו להשתוות אליו. זאת התוכנית המקורית של הרצון להשפיע.

חכמת הקבלה אומרת ש"מטבע הטוב להיטיב". מכיוון שהבורא שלם, יש לו תוכנית להשלים את הנברא. ולשם כך קיימת דרך אחת בלבד: הנברא צריך להרגיש את מצבו של הבורא. לכן הבורא ברא נברא הפוך ממנו, בניתוק ממנו, ועכשיו הוא מעביר אותו דרך רצף של מצבים שבעזרתם גם הנברא יהיה חכם וירגיש את מה שיש בבורא.

אך לא מספיק רק להבין ולהרגיש. בנוסף לזה, הנברא ישיג את כל המהות של הבורא, את כל מה שיש בו, בבריאה, בניהול – בהכול.

אם כן, כוח ההשפעה נקרא "האור" וכוח הקבלה נקרא "הכלי". השתוות הצורה ביניהם נקראת "כוונה על מנת להשפיע" או "מסך". בזכות הכוונה הזאת, הרצון לקבל הופך למשפיע, לפי מהות הפעולה שלו. אם הוא מקבל על מנת לגרום תענוג למישהו, הוא למעשה משפיע, ומשתמש בקבלה כאמצעי. הרי אין לו אפשרות אחרת להתקשר למישהו ולתת משהו למישהו.

אז כיצד אנחנו יכולים להשתתף בתהליך? על ידי מה אנחנו מקבלים שכל? על ידי מה אנחנו מגיעים לדרגת הבורא? על ידי מה אנחנו מרגישים את פעולותיו? בקיצור, על ידי מה אנחנו נעשים כמוהו?

הרי זאת המטרה – להיות כמוהו. אך בינתיים איננו מבינים מה זה "לעשות נחת רוח לבורא", אבל "להיות כמו הבורא" – זה כבר יותר קרוב להבנה האגואיסטית הנוכחית שלנו. להיות כמוהו – זה להשפיע, להבין את ההשפעה, לקבל את הכול על עצמי, לנהל את הבריאה… הכול טמון בזה.

אבל בעצם, להיות כמוהו – זה קודם כל, להבין את התוכנית מתחילתה ועד סופה, ואת כל סדר הפעולות שהיא כוללת. הבנה כזאת דורשת מאיתנו לפרק את השלם לחלקים, ולאחר מכן להרכיב אותם בחזרה. על ידי זה אנחנו מגלים את הפער בין הבורא לנברא, וגם את הקשר שמביא אותנו להתאמה ביניהם. בעצם, מתוך זה אנחנו כוללים את האור והחושך, הפלוס והמינוס, החיובי והשלילי שבכל רמה.

ככל שאנחנו מתקדמים, תחת השפעתו המתמדת של האור, הכלי מקבל צורות שונות, עד שהוא מגיע ל"תחנה הסופית", להשתוות הצורה המלאה עם הבורא. אך הכלי צריך לעבור את השינויים ההדרגתיים הללו מתוך הבנה, הסכמה, רצון, ואפילו פעולה עצמאית.

כלומר, אנחנו צריכים להבין עד כמה אנחנו הפוכים מהבורא, ולאחר מכן להגיע למצב שנרצה להשתנות ולהיות דומים לו. אנחנו צריכים להבין את התוכנה שתשנה אותנו, להפעיל אותה מרצוננו ולעשות על עצמנו את כל אותם הניתוחים, וגם על כל הבריאה שנמצאת תחתינו: הדומם, הצומח והחי.

העלייה הזאת מהשבירה עד לתיקון צריכה להתבצע מתוך ההשתתפות המלאה שלנו. בהתאם לשינויים שנצטרך לעשות, נצטרך לרכוש את השכל והרגש, להתכלל בתוכנה הכללית, ולבצע את הפעולה הבאה על ידי הזמנת הכוחות הנחוצים לשם כך.

רק כך נגיע להשתוות הצורה עם הבורא ונהיה כמוהו, בעוצמה, בהבנה ובכל המובנים. זוהי הדרגה הגבוהה ביותר של התפתחותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 07.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האבולוציה נמשכת
הכוח השלישי
לנגן סולו על התקליט של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest