דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האבולוציה נמשכת

האבולוציה נמשכת

בכל שלב של ההתפתחות אני מקבל "עקיצה" ובלית ברירה מחפש הצלה. הצרות מזככות אותי, מרסנות את ה"גוף" של הרצון האגואיסטי ומובילות אותי אל הטוב, כלומר אל ההחלטה והפעולות הנכונות. אבל כל זה – תחת מטר של מכות כואבות, בדרך של ייסורים.

אבל אני יכול להיעזר באמצעים אלטרנטיביים, שיאפשרו לי לגשת לתיקון מבלי להמתין לצרות. ההבדל כאן הוא בהכרה שלי, בהבנה שלי, בנכונות שלי, ובסופו של דבר, ביחס שלי לבורא. או שאני הולך קדימה בחוסר רצון, תחת המכות, עד שהן מעוררות בי את הרצון פעם אחר פעם, בכל מדרגה ומדרגה, או שלמרות הכול אני מנסה לעורר בתוכי באופן עצמאי את הנחיצות בהתקדמות, ומחפש למצוא את המשיכה והחן בהתקרבות לבורא, להשפעה.

אני רוצה שהחן הזה ימשוך אותי קדימה בכוח גדול יותר מהעקיצות שאני מקבל מאחורה. ואז אני אקבע בעצמי את קצב ההתפתחות שלי, ואשאף לנוע מהר יותר מהקצב שנקבע בתוכנית הבריאה, שכל הזמן מדרבנת אותי מאחור. על זה נאמר "אני מעורר את השחר ולא השחר מעוררני".

וכאן אנחנו מגיעים לבחירה החופשית היחידה שקיימת. והיא: לחפש כוחות התקדמות נוספים, חוץ מהאור והכלי. אבל איפה אפשר להשיג אותם?

בכל מקרה, ברור לי שאם לא איעזר בכוחות האלטרנטיביים הללו, לא יהיה קיים ה"אני" האמיתי שלי, אלא תהיה רק איזושהי חיה קטנה שמתפתחת על ידי המכות בהתאם לאבולוציה, ולא יותר מזה.

למעשה, כך באמת הייתה ההתפתחות שלנו עד עכשיו. משום מה נדמה לנו שרק הטבע הדומם, הצומח והחי מתפתחים על ידי האבולוציה ומצייתים לחוקי הטבע, ואילו האדם מתפתח בעצמו. למה שזה יהיה כך? האם האבולוציה אינה פועלת יותר? פתאום הקוף הפך לאדם והוא מייד יצא מחוץ לחוקי הטבע? האם ייתכן שהשכל של עצמנו הוא זה שיפתח אותנו?!

לא. אפילו אם אנחנו חכמים, אנחנו בכל זאת ממשיכים לבצע את ציווי הטבע ואיננו הולכים נגדו. הרי גם השכל המהולל שלנו הוא חלק בלתי נפרד מהטבע.

המדע המודרני מגלה פלאים של ממש כשהוא חוקר את יכולת ההסתגלות ושיתוף הפעולה בין יצורים שונים, כולל חרקים, ציפורים דגים… אבל אנחנו מייחסים את הכול לאינסטינקטים וממשיכים להתרברב בשכל שלנו. למעשה, השכל רק מממש את האינסטינקטים שלנו בצורה עוד יותר אינסטינקטיבית, שכתוצאה ממנה אנחנו הורסים את עצמנו. לחיות יש כוח הגנתי, ולנו אין.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 07.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השתתפות חובה
הכוח השלישי
האבולוציה של התודעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest