דף הבית / משבר עולמי / כסף-סחורה-כסף-ריקנות…

כסף-סחורה-כסף-ריקנות…

הרצון לקבל ניתן לנו כחומר לעבודה. ואנחנו צריכים להשתמש בשני הכוחות שקיימים בטבע: הרצון והתענוג, כדי "לפרמט" את הרצון שלנו ולבנות ממנו את מה שאנחנו רוצים.

במציאות הגשמית שלנו, אין לנו שליטה על שום דבר. התענוג משפיע על הרצון, מפתח אותו ומגדל אותו יותר ויותר. וכך זה נמשך, עד שאנחנו מגיעים לימינו, כשמתגלה בנו ההרגשה שלעולם לא נוכל למלא את עצמנו.

לא פלא שהאנושות מגיעה לייאוש מהחיים שלה וחווה משבר בכל התחומים: ביחסים עם הילדים, בעבודה, במשפחה, במדע. והיום האכזבה הזאת נעשית כזאת גלובלית, שאנחנו כבר מבינים שאף פעם לא נוכל לספק את הרצון לקבל שלנו. אפילו הכסף, שהיה הסמל של כל סוגי המילוי שהיה אפשר לרכוש בו – גם הוא אינו ממלא וחווה משבר.

זאת כל המהות של המשבר הכלכלי, שאליו העולם מתחיל להיכנס עכשיו. ייקח לו עוד זמן מה כדי להתפתח, אך בסופו של דבר הוא חייב להביא את האכזבה לצורה כזאת סופית, כדי שאנחנו נראה שהרצון האגואיסטי שלנו, בצורתו הנוכחית, בכלל לא נברא כדי להתמלא. וכל הניסיונות הקודמים שלנו למלא אותו היו רק אשליה.

היינו ילדים קטנים וטיפשים, או עיוורים, כשניסינו למלא אותו ללא כל הצלחה. אבל עכשיו מגיעה אלינו סוף סוף ההתפכחות. ועכשיו, כל האכזבות הקודמות והניסיון המר של ההיסטוריה האנושית מצטרפים יחד כדי להביא אותנו לאכזבה אחת ענקית וסופית, שממנה כל העולם יגיע לצעקה גדולה ונואשת. זאת תהיה צעקה על כל ההיסטוריה של התפתחות הרצון האגואיסטי, וכל אותה העבודה הגדולה שנעשתה למענו. וכל זה רק כדי להבין שהרצון הזה מלכתחילה לא נועד להתמלא.

וכך אנחנו מגיעים לאותה הנקודה, שממנה והלאה אנחנו יכולים להפסיק לשמוע בקול האגואיזם שלנו ולהתחיל לתקן אותו, כדי לקבל לתוכו מילוי! כי בסוף כל ההתפתחות שלנו, נגיע לטוב ולעונג. מטרת הבורא היא להיטיב לנבראיו.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 07.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קפיצה ליקום חדש
גילוי השכל הפועל
התקוות האבודות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest