דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארבע פעולותיו של הבורא

ארבע פעולותיו של הבורא

הדבר היחידי שאנחנו יכולים לשנות בגורל שלנו על ידי לימוד חכמת הקבלה, קורה בזמן הלימוד בקבוצה שמשתוקקת להגיע לחיבור. את החיבור אנחנו משיגים רק בזכות זה שמגיע כוח מלמעלה ומחבר את הניצוצות הרוחניים שלנו, את הרצונות שטמונים בכל אחד מאיתנו שמשתוקק למטרה, לגילוי הבורא.

האור, הכוח העליון, כוח הבורא שקיים מחוץ לרצון (כי רק משניהם מורכבת כל המציאות), מסוגל ליצור את החיבור בין החברים, בין הניצוצות שלהם, ולהרכיב מהרצונות האלה רצון אחד משותף, שבו אין הבדל בין "אני", "אתה", "הוא" ו"היא". ואז, בתוך הרצון המשותף הזה אנחנו מרגישים את הכוח העליון שברא אותנו. הכוח הזה הוא אחד, וככל שגם אנחנו נהפוך לאחד – כך נרגיש אותו, בהתאם לחוק השתוות הצורה שקיים בכל הדרגות של הטבע.

לכן אנחנו צריכים להשתדל להתחבר ברצונות שלנו לגלות את הכוח האחד הזה, הכוח היחיד שקיים מחוץ לנו, ולהבין שרק מתוך החיבור אנחנו יכולים להתקרב אליו. ברגע שאנחנו נכנסים למידת החיבור המינימלית – אנחנו יכולים לגלות אותו במידה הזאת. וכדי שהחיבור יתממש בנו, אנחנו כבר עכשיו רוצים למשוך את הכוח שלו, שיתקן אותנו ויביא לנו את החיבור.

הכוח הזה הוא הבורא שמשפיע עלינו ומבצע בנו כמה פעולות. פעולה אחת יכולה להגיע רק ממנו, כשהוא מעורר אותנו לפנות אליו. איך? – אנחנו מתאספים לקבוצה, מאחדים את הרצונות שלנו, ומהרצון האחד הזה אנחנו פונים לבורא, ודורשים ממנו שהוא ישפיע עלינו שוב.

בפעם הראשונה הוא מעורר אותנו ללא ידיעתנו. בפעם השנייה אנחנו רוצים שהוא יתחיל לעורר אותנו באופן הכרתי, שיתחיל לחבר אותנו, ולפי מידת החיבור שלנו אנחנו מתחילים לגלות בתוכנו את הכוח הכללי הזה. אנחנו לא מגלים את הבורא מחוץ לנו. אנחנו מגלים אותו בתוך התכונות שלנו, שמשתנות ומתגלות כתכונות ההשפעה, ככוח שלו. אנחנו לא מגלים את הבורא מבחוץ, אלא מבפנים, כי המילה "בורא" היא מלשון "בוא וראה", בתוך התכונות שמתעוררות ומורגשות בך.

ואז, כשהוא מתגלה בפעם השלישית בפעולה שלו, הוא מתקן אותנו בחיבור אמיתי, בשלבים, בהדרגה. וכך גם מתגלה בנו בהדרגה כוח ההשפעה הכללי. זהו כבר השלב הרביעי, גילוי הבורא. כך אנחנו מתקדמים, בארבעה שלבים, מההתעוררות האישית הראשונה עד למימוש הכללי המשותף, כשכולנו הופכים לאחד, לדמות האדם שקיים כנברא היחידי.

אנחנו צריכים לתאר לעצמנו את המצב הזה ובצורה כזאת ללמוד את הזוהר, כשאנחנו משתדלים להתחבר ולגלות את האיחוד בינינו. כי הזוהר מספר לנו על המצבים המתקדמים שלנו: איך בחיבור שלנו אנחנו מגלים את כוחות ההשפעה, תכונות ההשפעה, דמויות ההשפעה שעליהן מדבר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הזוהר מתגלה באהבה
במרחק שלושה שלבים מכאן…
הדרך לגילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest