דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / 7 מיליארד שמותיו של הבורא

7 מיליארד שמותיו של הבורא

את הבורא מגלים בזכות רצון מיוחד, שאינו קיים בנו. אני מקבל רק ניצוץ שמביא אותי לבניית הרצון שבו אגלה את הבורא. כלומר, ישנו כוח ההשפעה הראשוני, הכוח העליון – הבורא, וישנו כוח הקבלה שנברא על ידו "יש מאין" ומנוהל על ידו. ואנחנו מורכבים רק מהרצון לקבל הזה.

ואני יכול להשיג את הבורא רק בתנאי שאבנה בתוכי את הדמות שלו, הדמות של כוח ההשפעה, ולפיה אני אבין מי הוא. אני אצור בתוכי מעבדה, ובתוכה, בתוך הרצון להשפיע שבניתי, אני אחקור את הבורא. לשם כך אני צריך לבנות בתוכי מחדש את כל אותן הצורות של הרצון להשפיע, שקיימות ביחס של הבורא אליי, כי הרי הרצון שלו להשפיע מכוון אליי. ואז אני אדע מי הוא.

וכאן אני מגלה שכבר קיימות בתוכי כל ההכנות כדי לגלות אותו. אם הרצון לקבל שלי נבנה על ידי הרצון להשפיע שלו, אז אני צריך רק להפוך את הרצונות שלי מקבלה להשפעה, ואז אני אדע בוודאות מי הוא. הדמות הזאת, רשת הכוחות של ההשפעה, תהיה כבר קיימת בתוכי.

כך האדם מתחיל להבין שדווקא לשם כך קיימים כל הרצונות שלו, חוץ מהרצונות הגופניים, הנחוצים לקיום החיים. ואפילו בהם הוא בסופו של דבר פועל לכיוון ההשפעה, כי הרי רק לצורך זה הוא קיים, כפי שהוא יגלה בהמשך.

אבל אם הוא יוכל להפוך להשפעה את הרצונות ה"אנושיים" שלו, שמקשרים אותו עם החברה, ושנקראים "אגואיסטיים" (השתוקקות לקבל הנאה על חשבון האחרים, להסתדר טוב יותר בעזרתם, לנצל את כולם) – בכך הוא ייצור בתוכו את דמות הבורא. כי הרי דווקא על ידי הדמות הזאת של המשפיע נבנתה בתוכנו רשת הכוחות האגואיסטיים. אנחנו רק צריכים להפוך את הקבלה שלנו להשפעה.

אבל כאן אני מתחיל להבין, שלא אוכל לעשות שום דבר עם הרצון האגואיסטי שלי. הרי זה החומר שלי, זה כל כולי. אינני יכול לשנות אותו! אך אני יכול לשנות את שיטת השימוש בו, לכוון את הרצונות שלי לטובת הזולת, ואז הרצון שלי ייקרא "משפיע".

אם אצליח לשנות את התכונות שלי, את כל הטבע שלי, לטובת האחרים שנמצאים מחוץ לי – בכך אני אבנה בתוכי את דמות הבורא. ולכל אחד מאיתנו תהיה דמות בורא משלו, כי אני הרי משתמש בתכונות הפרטיות, המיוחדות והאישיות שלי, ואם אני הופך אותן למשפיעות, אז גם בהשפעה הזאת אני אפעל בצורה האישית והייחודית שלי.

דמות הבורא שלי תהיה שונה מהדמות שלך. אנחנו לא יכולים להשוות ביניהן, כפי שגם עכשיו אנחנו לא יכולים להשוות את הרצונות שלנו, המחשבות שלנו והתפיסות שלנו. אך היות ואנחנו רוצים להשפיע זה לזה ברצונות החדשים הללו, ובזכות זה אנחנו בונים בכל אחד את דמות הבורא – יוצא שהדמויות האלה מתחברות ביניהן! וכך, על ידי ההשפעה ההדדית הזאת אנחנו נשיג דמות אחת כללית של העליון, שכוללת בתוכה את כל הגילויים של הבורא בתוך הנבראים.

את כל זה אנחנו יכולים להשיג רק על ידי העבודה המשותפת שלנו בקבוצה, כשאנחנו מגדילים את הרצון להשפיע של כל אחד. לכל אחד ניתן רק ניצוץ קטן, נטייה התחלתית להשיג את הבורא. ואנחנו צריכים לארגן אותו, לגדל אותו, להעניק לו צורה וכיוון.

כך אנחנו מתקדמים לכך שלתוך הרצון לקבל, שקיים באדם מהטבע, יתלבש הרצון להשפיע. זה ייקרא שהאדם והבורא נדבקים זה בזה, והבורא מתלבש בנברא.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 04.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ממה נבנית דמות הבורא
מי יושב מאחורי ההגה של הבריאה
למצוא בתוכי את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest