דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקציצות האיכותיות של עולם האצילות

הקציצות האיכותיות של עולם האצילות

כל התיקונים מסתכמים בכך שתכונת ההשפעה, הבינה, משתלטת על תכונת הקבלה, המלכות. כך נאספים מרסיסי השבירה כל הפרצופים (המבנים הרוחניים) של עולם האצילות, בתוך השטח של הבינה, בתוכה.

אם אתה רוצה לברר משהו, תעביר את זה לתוך הבינה. זה מה שמסמל המנהג להביא את האישה לאחר החתונה לבית של אמא, של הבינה. אנחנו תמיד מעבירים את חלקי המלכות שזקוקים לבירורים, לתוך הבינה.

עולם האצילות בוחר חלקים מהרצונות השבורים ומרכיב מהם פרצופים חדשים. והם מאוד שונים מאלה שהיו קיימים בעולם אדם קדמון ובעולם הנקודים, מפני שהם נוצרו במלואם מרסיסי השבירה. כאילו ששם היה "בשר" וכאן זה "קציצות": כלומר, בבשר הטחון הזה נמצאות תוספות רבות, שבזכותן הוא נדבק יחד.

אין עוד חלקי רצון עצמאיים שלא התערבבו עם משהו אחר. לאחר השבירה, כל חלקיק קטן כולל בתוכו חלק מהבינה וחלק מהמלכות. כולם מורכבים מכל החלקים. כל אלמנט בבריאה כולל את כל 320 ניצוצות השבירה.

כלומר, הקציצה יכולה לשמש כאן דוגמא טובה מאוד, כי זוהי ערבוביה כל כך טובה, כולם נכללים בכולם, עד לפרט האחרון. אם אני אקח את הפירור הכי קטן, יהיו קיימים בו כל שאר האלמנטים. בכל חלקיק פשוט שקיים בטבע אפשר לגלות את כל החלקים של היקום העצום. כמו באטום, שהמבנה שלו דומה לכל היקום. כל זה נובע מההתכללות ההדדית שנוצרה כתוצאה מהשבירה.

ולכן פרצופי עולם האצילות הם לידה חדשה לגמרי, שלחלוטין אינה משקפת שום תכונה קודמת. בדומה לתינוק שנולד ודומה גם לאבא, גם לאמא, גם לסבתא וגם לכל אבותיו הקדמונים מהדורות הקודמים.

זה לא דומה לגלגלתא, ע"ב, ס"ג, מ"ה וב"ן שהתנתקו ישירות ממלכות דאין-סוף בהתאם לעביות. בעולם האצילות צריך להרכיב כל פרצוף מחלקים, על אף שבסופו של דבר הם צריכים ליצור הוי"ה שלמה (כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות). אבל כל פרצוף הוא כמו קציצה שהודבקה מחלקים קטנים שנוצרו עקב השבירה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 03.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האומנות המדהימה של מערכת התיקון
להתחיל לחיות
בעולם האצילות, כלומר, אצלו בבית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest