דף הבית / כלכלה / כסף / לאירופה אין מושג איך לצאת מהמשבר

לאירופה אין מושג איך לצאת מהמשבר

דעתו של רוברט זליק, נשיא הבנק העולמי: "אם חוסר הבהירות יימשך היום, יותר כסף יושקע כדי למצוא פיתרון מחר, ואפשרויות התמרון יצטמצמו. הפוליטיקאים נלחמים במשבר בצורה מעורפלת, אך השווקים צריכים כיוונים ברורים.

גרמניה, צריפת, איטליה ובריטניה אינן יכולות להציע כרגע פיתרונות אפקטיביים. נכון לעכשיו, אין לאירופה מושג איך לצאת מהמשבר. הקמת "הקרן האירופית ליציבות פיננסית" היא רק ניסיון למשוך זמן. עד כה האירופאים ניסו לפתור את בעיותיהם על ידי סיוע פיננסי, אך הוא אינו יכול להוות פיתרון לבעיות. השאלה המהותית היא האם אירופה תוכל ליצור איחוד פוליטי ופיננסי בנוסף לאיחוד המטבע".

התייחסותי: דבר אחד ברור: נכון לעכשיו, אין לאירופה מושג איך לצאת מהמשבר.

השאלה המהותית היא אחת: האם אירופה תהיה מסוגלת להתחיל באיחוד האמיתי?

כשאנחנו מדברים עם פוליטיקאים, כלכלנים וסוציולוגים על פיתרון המשבר על ידי אינטגרציה של החברה, הבאתה לצריכה הנבונה, שחרור רוב האוכלוסייה מתעסוקה והעסקתו בחינוך חובה גלובלי ואינטגרלי – הם אומרים שאנחנו לא מדברים בצורה קונקרטית ושואלים איפה ההצעות הקונקרטיות ליציאה מהמשבר, איך בדיוק צריכים העמים והמדינות להתקרב זה לזה, מה לשנות ביחסים החברתיים, יחסי העבודה, יחסי האזרח והמדינה וכדומה.

אבל הרי פיתוח התוכניות בתחומים הללו צריך להיעשות על ידי המומחים באותם התחומים. אנחנו מסבירים את האידיאולוגיה של החברה האינטגרלית. האידיאולוגיה אינה מסיימת את תהליך הפיתוח של המגמה החדשה, אלא רק נותנת את הכיוון, ולאחר מכן ה"טכנאים" מתחילים בעבודות הפיתוח. כדי לפתור את בעיות המשבר, יש לגבש קבוצות עבודה של כלכלנים, מנהלי מפעלים, יזמים וכדומה, לצד המומחים שלנו לענייני העולם האינטגרלי.

מכיוון שעדיין לא התחלנו לשנות את היחסים החברתיים, הכלכליים, המשפחתיים וכיוצא באלה – העולם ממשיך להתדרדר לקראת משבר קשה עוד יותר. הגיע הזמן לקחת אותנו בחשבון ולהיענות לקריאתנו לעבוד יד ביד על פיתוח הטכנולוגיה של תקופת המעבר של העולם לקראת הצורה האחידה והמושלמת.

ידיעות קודמות בנושא:
ארצות הברית של אירופה
אירופה זקוקה לפדרליזציה
הבסיס הרעוע של האיחוד האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest